سر-و-صدای-پکیج-بوتان

علت سرو صدای پکیج بوتان چیست؟

چنانچه از پکیج های دیواری بوتان استفاده می کنید بی شک گاهی اوقات از پکیج خود صداهای ناهنجاری شنیده اید. سروصدای پکیج بوتان می تواند آزاردهنده و در برخی از موارد نگران کننده باشد. چون صداهای ناهنجار پکیج بوتان در طول روز می تواند از خرابی یکی از قطعات اصلی دستگاه ناشی شود. برای همین در این مقاله قصد داریم راجع به علت سر و صدای پکیج بوتان و راه های رفع آن صحبت کنیم.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

آیا صدا دادن پکیج بوتان خطرناک است؟

تمام صداهای ناهنجاری که از پکیج شنیده می شود در بیشتر موارد خطرناک نیستند اما برای پیشگیری از مشکل سر و صدای پکیج بهتر است که پکیج خود را به شکل دوره ای سرویس کنید. چون بی توجهی به سرویس پکیج دیواری باعث می شود که عمر قطعات پکیج کم و به مرور زمان به راحتی خراب شوند.

هم چنین در هنگام سرویس قطعه خراب شناسایی می شود و بعد از تعمیر یا تعویض قطعه صداهای پکیج برطرف خواهد شد. در ادامه به بررسی علت سر و صدای پکیج دیواری بوتان می پردازیم.

  • خرابی مبدل اصلی پکیج بوتان

خرابی-مبدل-اصلی-پکیج-بوتان

علت زوزه کشیدن پکیج بوتان از خرابی مبدل اصلی ناشی می شود. بیشتر پکیج های بوتان دو مبدله هستند؛ برای همین زودتر از سایر پکیج ها خراب می شوند زمانی که پکیج بوتان دچار خرابی و آسیب شود، صدایی ماننده صدای زوزه شنیده می شود.

مبدل ها از لوله های مارپیچ ساخته شدند. اگر هر کدام از این لوله ها دچار مسدودیت شود، در هنگام باز کردن آب گرم با این صدای نامناسب مواجه می شوید. برای رفع مشکل اسید شویی مبدل اصلی پکیج بوتان بهترین راهکار است.

اما ممکن است که مبدل به تعویض نیاز داشته باشد. از آن جایی که تعویض مبدل پکیج بوتان یک کار تخصصی است، بهتر است از یک کارشناس تعمیر پکیج دیواری حرفه ای کمک بگیرید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

  • خرابی فن

رایج ترین دلیل سر و صدای پکیج بوتان به خرابی فن دستگاه مربوط می شود. فن دستگاهی است که باد گرم را از داخل پکیج و از راه لوله خروجی به بیرون هدایت می کند. وقتی هوای داخل پکیج سنگین شود، هدایت باد گرم به خوبی صورت نمی گیرد و ذرات معلق و هوای ناخالص به دستگاه نفوذ می کند.

در این صورت فن هم نمی تواند به خوبی کار کند و سر و صدا تولید می کند. برای رفع مشکل صدا دادن فن پکیج بوتان بهتر است پروانه را به خوبی پاک کنید. در صورتی که فن خراب یا شکسته است بهترین کار تعویض آن است.

 

  • خرابی پمپ پکیج

پمپ پکیج بوتان آب را از مسیر برگشت دستگاه مکش و به سمت رفت رادیاتورها ارسال می کند. وقتی پمپ خراب باشد صدای مانند صدای ضربه مانند بلندی از پکیج شنیده می شود. برای رفع صدای پکیج بوتان بهتر است ضربه گیر نصب کنید. این مشکل بیشتر پکیج هاست. برای تعمیر پکیج دیواری بوتان ایران رادیاتور، گلدیران، تاچی و ایمرگاس، از یک سرویسکار بخواهید که پکیج شما را بررسی کند.

 

  • خرابی سوپاپ شوفاژ

اصلی ترین علت سر و صدای زیاد پکیج بوتان خرابی سوپاپ های شوفاژ محسوب می شود. سوپاپ ها در پکیج بوتان به شکل اتوماتیک کار می کنند و در صورتی که آن ها خراب بشوند، باعث ایجاد صدای زیاد پکیج بوتان خواهند شد. اگر سوپاپ ها خراب شدند برای تعویض آن ها یا اورینگ های آن ها از مرکز تعمیرات پکیج بوتان کمک بگیرید.

 

  •  خرابی شیر پرکن پکیج

اصلی ترین دلایل سر و صدای پکیج بوتان خرابی شیر پرکن دستگاه است. شیر پرکن کاری می کند که مدار گرمایش از آب پر بشود در صورتی که این قطعه خراب شود، فشار مدار اولیه به کمتر از حالت استاندارد خود می رسد و صدای ناهنجار در پکیج بوتان شنیده می شود. سرویسکاران به این حالت خشک کار کردن شیر پرکن می گویند می تواند از دلایل احتمالی صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن باشد.

برای رفع مشکل بهترین کار تزریق آب به مدار گرمایش می باشد. از آن جایی که این کار کاملا تخصصی است با یک تعمیرکار پکیج تماس بگیرید. چون اگر به مقدار زیاد آب وارد مدار شود، می تواند دستگاه را خراب کند.

 

  • تراز نبودن محل نصب پکیج

تراز-نبودن-محل-نصب-پکیج

سطح نصب نکته دیگر است که در صورت ناصاف بودن می تواند باعث ایجاد سرو صدای پکیج بوتان شود. در این صورت دستگاه خوب کار نمی کند و صدای تق تق می دهد.

 

  • وجود هوا در مدار پکیج

در صورتی که هوا به داخل مدار گرمایش نفوذ کند، از داخل پکیج صدای ناهنجار شنیده می شود که برای این کار بایستی هر چه سریعتر کار هواگیری رادیاتورها را انجام دهید.

 

  • خرابی سوپاپ ها

در مواقعی خراب شدن اوررینگ ها یا سوپاپ ها و سوپاپ بای پس پکیج بوتان باعث تولید سرو صدا داخل پکیج می شود. سوپاپ ها به صورت اتوماتیک کار می کنند و خرابی آن ها می تواند از علت های سر و صدای پکیج بوتان باشد. بهترین کار این است که برای تعویض اوررینگ های پکیج از یک سرویسکار ماهر کمک بگیرید.

  • کمبود فشار گاز

زمانی که فشار داخل سیستم نامناسب و کم باشد، با سر و صدای انفجار مانند پکیج بوتان مواجه می شوید. در مواردی هم به علت عدم تنظیم شیر ماژوله این صدای ناهنجار تولید می شود. برای رفع این مشکل کافی است شیر ماژوله گاز را تنظیم کنید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

  • لوله کشی نامناسب پکیج

وقتی لوله کشی پکیج به درستی انجام نشود. قطر اتصالات لوله کم می شود و به پکیج فشار وارد می کند و چون این لوله ها نمی تواند به خوبی عمل انقباض و انبساط را انجام دهند. در هنگام انقباض و انبساط این لوله ها صدای ناهنجاری از پکیج بلند می شود. کافی است لوله ها را عایق کاری و نماد کاری کنید تا از این صداهای ناهنجار خلاص شوید.

 

سخن آخر

در این مقاله به علت های ایجاد سر و صدای پکیج بوتان پرداخته شد. زمانی که با این صداهای ناهنجار مواجه شدید اصلا نگران نباشید! قبل از هر اقدامی با تعمیرکاران الکتروخدمات تماس بگیرید. تعمیرکاران ما در اسرع وقت پکیج شما را بررسی می کند و بعد از تشخیص خرابی هر کدام از قطعات، آن را تعویض و تعمیر می کنند و این نگرانی شما را از بین می برند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما