رسوب گیری پکیج بوتان

آموزش رسوب گیری پکیج بوتان در چند مرحله

پکیج ها به دلیل دما و سختی آب ممکن است با مشکل ته نشین شدن املاح آب مواجه شوند .دما و سختی آب موجب رسوب گرفتن پکیج می شود. اگر این روزها پکیج شما هم عملکرد خوبی ندارد و آب منزلتان گرم و سرد می شود، باید دستگاه خود را رسوب گیری کنید. از شما عزیزان دعوت می کنیم برای آشنایی با علت و علائم رسوب گذاری و آموزش رسوب گیری پکیج بوتان ، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا نکات مهمی را درباره تعمیرات پکیج بوتان بیاموزید.

 

پکیج-بوتان

آموزش رسوب گیری پکیج بوتان

رسوب گیری مبدل پکیج بوتان به دو روش سنتی و مدرن صورت می گیرد. که در این بخش طریقه رسوب گیری پکیج دیواری بوتان را از طریق هر دو روش، برای شما توضیح داده ایم.

 

روش رسوب گیری پکیج بوتان به صورت سنتی

در مرحله اول رسوب گیری مبدل پکیج دیواری بوتان، ابتدا اتصال برق پکیج را قطع می کنیم و کاور پکیج را باز می کنیم.

در مرحله دوم رسوب گیری، بعد از باز کردن پوشش پکیج، آب دستگاه را کاملا تخلیه می کنیم. یکی از روش های تخلیه آب این است که ابتدا شیر ورودی آب سرد پکیج را می بندیم. سپس شیر پرکن را خلاف جهت عقربه ساعت باز می کنیم تا آب وارد شود. در آخر یکی از شیرهای آب گرم منزل را باز می کنیم تا عقربه فشار پکیج به صفر برسد و آب کاملا از پکیج تخلیه شود.

در مرحله سوم مبدل پکیج را که به بلوک متصل است ، باز می کنیم.

مرحله چهارم، مرحله اصلی رسوب گیری است. در این مرحله مبدل ها را با اسید صنعتی بشویید. اگر رسوبات کاملا تخلیه نشد با ضربه و فشار آب زیاد رسوبات جدا شده را بیرون بریزید. بعد از آنکه مبدل باز شد محلول دیسکلر را روی مبدل پکیج ریخته و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. (مراقب باشید محلول دیسکلر و اسید متناسب با دستگاهتان باشد.)

در مرحله پنجم قبل از آنکه مبدل را سر جای خود بگذارید، اورینگ ها را بررسی کنید اگر احتیاج به تعویض دارند ، آن ها را عوض کنید.

در مرحله آخر رسوب گیری پکیج بوتان مبدل ثانویه را نصب کرده، دقت کنید شیار های مبدل باید قسمت کناری و چپ قرار بگیرد و فشار پکیج روی عدد 5\1 باشد و دستگاه روشن شود.

 

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

 

 

رسوب گیری پکیج بوتان به روش مدرن

روش دیگری برای رسوب گیری مبدل وجود دارد که این روش را مدرن می نامند زیرا در این روش بدون آنکه پکیج را باز کنید می توانید با پمپ اسید شویی رسوب گیری را انجام دهید

پمپ را در ظرف اسید قرار داده سپس خروجی پمپ را به یک طرف مبدل گرمایی وصل شود.و بعد یک شیلنگ پلاستیکی را سمت دیگر مبدل گرمایی به ظرف ارتباط داده می شود. بعد از چند دقیقه پمپ می تواند همه جرم داخل مبدل را بگیرد. بعد از اینکه کار تمام شد در ظرف آب ریخته و شستشوی نهایی را انجام می دهیم و مبدل را سر جای خود نصب کنید.

در ادامه به سراغ بررسی نشانه های رسوب گذاری در پکیج بوتان می پردازیم تا بتوانید به خوبی آن را تشخیص دهید.

 

علائم رسوب گذاری پکیج بوتان

علائم رسوب گذاری پکیج بوتان

پکیج ها هم، مانند سایر وسایل ممکن است گاهی خوب عمل نکنند و ارور بدهد و احتیاج به تعمیر پکیج دیواری داشته باشد. یکی از متداول ترین خطاهای پکیج بوتان مربوط به رسوب گذاری دستگاه می باشد.

اغلب پکیج ها دو مبدل اصلی و ثانویه دارد. گاهی بدلیل املاح موجود در آب مبدل ثانویه رسوب می گیرد.

علائمی که نشان می دهد مبدل ثانویه رسوب گرفته است و باید برای رسوب گیری اقدام کرد عبارت است از:

  • سرو صدای زیادی پکیج
  • بی بد در پکیج
  • کاهش فشار آب گرم منزل
  • خاموش شدن ناگهانی پکیج
  • بالا رفتن ناگهانی بارسنج و درجه عقربه فشار پکیج
  • پکیج روشن می شود و آب گرم نمی شود
  • گرم نشدن شوفاژ

 

علت رسوب گذاری پکیج بوتان

به دلیل بالا بودن دما و سختی آب و جریان آب، املاح موجود در آب روی دیواره های مبدل پکیج های دیواری ته نشین می شود که این ته نشینی موجب بسته شدن مسیر آب می گردد. عواملی چون جنس لوله و سطح پکیج، جریان آب و PH آب در مقدار و درجه سختی رسوب اثر می گذارد.

جنس لوله و سطح پکیج:

در سطوح هموار و صیقلی رسوب کمتری تشکیل می شود و هر چه سطح ناهموارتر باشد املاح آب بیشتر ته نشین می شود و رسوب بیشتر بوجود مبآید.

میزان PH آب:

هر چه PHآب بالاتر باشد آب قلیایی تر است و در نتیجه میزان حل و ته نشین شدن نمک و املاح در آب کمتر است و رسوب کمتری تشکیل می شود.

حرکت و شدت جریان آب:

حرکت و شدت جریان آب در میزان رسوب اثر میگذارد. زمانی که آب در جریان است نسبت به زمانی که آب ساکن است املاح بیشتری با سطح برخورد می کند و رسوب بیشتری تشکیل می شود. و همچنین شدت جریان آب در زانویی لوله بیشتر است در نتیجه این قسمت از لوله رسوب بیشتری نسبت به لوله صاف دارد.

دمای آب:

وقتی دمای آب بالا می رود عمل تبخیر صورت می گیرد و این امر موجب  می شود مواد معدنی بیشتری روی سطح باقی بماند.

 

مزایای رسوب گیری پکیج بوتان

مزایای رسوب گیری پکیج بوتان

  • طول عمر دستگاه را زیاد کرده
  • عملکرد پکیج را بهبود بخشیده
  • آب سریعتر گرم می شود
  • باعث از بین رفتن سر و صدای پکیج می شود.

 

چگونه از رسوب گذاری پکیج بوتان جلوگیری کنیم؟

از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است ما به شما توصیه می کنیم که برای جلوگیری از تشکیل رسوب بهتر است بر سر راه آب سرد ورودی فیلترهای تصویه اب نصب کنید و یا می توانید در ابتدای راه اندازی پکیج از محلول محافظ و ضد رسوب استفاده کنید. همچنین با سرویس پکیج دیواری به صورت دوره ای می توانید از مشکلات احتمالی این چنینی جلوگیری کنید.

نکات ایمنی:

  • قبل از انجام دادن عملیات رسوب گیری پکیج از لباس، ماسک و دستکش مناسب استفاده کنید، زیرا دیسکلر و اسید ماده سمی و شیمیایی بوده که اگر مستقیم با پوستتان در تماس باشد موجب سوختگی می گردد.
  • اگر محلول شیمیایی بر روی پوستتان ریخت سریعا با آب بشویید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

 

بهترین مجموعه برای رسوب گیری پکیج بوتان

ما آموزش جرم گیری پکیج بوتان در این مقاله بیان کرده ایم. سعی کنید سرویس های دوره ایی پکیج را به طور مرتب انجام دهید و از رسوب گذاری آن جلوگیری کنید. رسوب گیری پکیج کاری کاملا تخصصی بوده و اگر شما در این زمینه و مهارت کافی ندارید و برای تعمیر برد پکیج بوتان می توانید با مجموعه الکتروخدمات از طریق شماره های درج شده بر روی سایت تماس برقرار کرده و بعد از ثبت درخواست مجرب ترین تکنسین ها به محل موردنظر اعزام می گردند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما