علت بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان چیست ؟

علت بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان چیست ؟

یکی از نشانه های کارکرد بد پکیج بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان بیش از حد استاندارد است. استفاده طولانی از پکیج بوتان و بی توجهی به سرویس پکیج دیواری آن، باعث خرابی و عدم کارکرد صحیح پکیج می شود. این مشکل می تواند خسارت و هزینه های زیادی به بار بیاورد. برای همین در این مقاله الکترو خدمات سعی داریم به صورت کامل به بررسی علت های بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان و راهکارهای رفع این مشکل بپردازیم. برای اطلاع از انواع تعمیر پکیج دیواری به سایت الکترو خدمات مراجعه فرمایید.

 

8 علت های بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان

بالا رفتن دمای آب پکیج باعث فعال شدن ارور افزایش دمای سیستم بیش از حد استاندارد می شود و در موارد خود به خود دستگاه را خاموش می کند اصلی ترین علت بالا رفتن دمای آب پکیج عبارتند از:

  • خرابی پمپ پکیج بوتان
  • نفوذ هوا داخل پمپ یا پکیج بوتان
  • سوختن شیر موتوری پکیج بوتان
  • یکسره شدن فلوسوئیچ پکیج بوتان
  • خرابی ترموستات حد پکیج بوتان
  • ارتفاع بیش از حد شعله پکیج بوتان
  • خرابی و کاهش دقت NTC آبگرم پکیج بوتان
  • رسوب گرفتن مبدل ثانویه پکیج بوتان

 

1- خرابی پمپ پکیج بوتان

خرابی و کارکرد بد پمپ یکی از علت های بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان محسوب می شود. در صورتی که فشار بار پکیج بوتان بیشتر از یک باشد و دستگاه بعد از روشن شدن شعله ارور افزایش دما را فعال کند، مشکل از پمپ پکیج بوتان است. در این صورت آب به خوبی داخل مدار گرمایش گردش خوبی ندارد و عدم گردش صحیح آب باعث بالا رفتن دمای آب می شود.

2- نفوذ هوا داخل پمپ و پکیج بوتان

وقتی هوا داخل پمپ پکیج دیواری نفوذ کند، یک فضای خالی بین محور پروانه پمپ ایجاد می شود. برای همین آب در مدار به خوبی چرخش پیدا نمی کند و دمای آب بالا می رود. برای جلوگیری از این مشکل یک قطعه به نام ایرونت هواگیری خودکار روی پمپ نصب شده که به شکل خودکار هوای داخل پمپ را تخلیه می کند که بسته شدن این قطعه باعث افزایش دمای بیش از حد آب پکیج می شود.

در این صورت در حالت تابستانی آب گرم به خوبی کار  می کند اما بعد از بستن شیر آب گرم،  ارور افزایش بیش از حد دما در پکیج بوتان نمایش داده می شود

3- سوختن شیر موتوری پکیج بوتان

سوختن شیر موتوری پکیج بوتان

شیر موتوری قطعه ای است در پکیج بوتان که کار هدایت آب به سمت رادیاتورها و آب مصرفی را برعهده دارد. این قطعه با توجه به دستوراتی که از برد دستگاه دریافت می کند آب را به سمت مدار گرمایش و مبدل هدایت می کند. اگر شیر موتوری بسوزد یا شافت شیر موتوری روی حالت آب گرم به شکل ثابت باشد، نمی تواند دستورات لازم از برد را دریافت کند و در این صورت دمای آب پکیج بوتان به شدت بالا می رود.

این در حالی است که پکیج تا زمانی که آب گرم باز به خوبی کار می کند. اما با بستن آب گرم حرکت آب در مبدل ثانویه پکیج بوتان بسته می شود. در نهایت برد دستگاه با تصور این که شیر موتوری وضعیت هدایت آب را به سمت رادیاتورها تغییر داده،  فرمان روشن شدن شعله را می دهد و دستگاه ارور افزایش دما را فعال می کند .

 

4- یکسره شدن فلوسوئیچ پکیج بوتان

فلوسوئیچ پکیج بوتان مثل یک کلید باز و بسته عمل می کند. یکسره شدن فلوسوئیچ می تواند علت داغ شدن بیش از حد آب پکیج بوتان باشد. در صورت خرابی یا یکسره شدن، فلوسوئیچ روی حالت باز می ماند، برد به اشتباه تصور می کند که آب مصرفی باز شده و شیر موتوری را روی حالت تابستانی قرار می دهد. برای همین به محض بسته شدن اب دمای بیش از حد بالا می رود و دستگاه ارور می دهد. برای اطلاع از تعمیر برد پکیج دیواری بوتان و یا هر برند دیگر مقالات مربوطه را در الکترو خدمات مطالعه فرمایید.

5- رسوب گرفتن مبدل پکیج بوتان

شایع ترین علت بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان رسوب گرفتن مبدل است. سختی آب باعث انباشت جرم و رسوبات می شود. این رسوبات به مرور زمان داخل دستگاه و خصوصا مبدل پکیج بوتان انباشته می شوند و در کارکرد پکیج اختلال به وجود می آورد. یکی از این اختلالات بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان بیش از حد استاندارد می شود. بهترین راه برای رفع بالا رفتن سریع و بیش از حد دمای پکیج بوتان در صورت رسوب گرفتن مبدل، اسید شویی و رسوب زدایی دستگاه است.

6- خرابی ترموستات حد پکیج بوتان

دمای نرمال استفاده از پکیج بوتان بین 50 تا 75 درجه است. در پکیج دیواری بوتان ترموستاتی به نام ترموستات وجود دارد که در صورت افزایش دمای آب پکیج بوتان بیش از 80 درجه به شیر کنترل گاز دستور می دهد و شکل خودکار شعله را قطع می کند. برای همین خرابی ترموستات دلیل داغ شدن بیش از حد آب پکیج بوتان می باشد که بعد از آن کدخطا فعال می شود که به مصرف کنندگان اعلام می کند دمای پکیج بیش از حد بالا رفته است.

7- ارتفاع بیش از حد شعله پکیج بوتان

میزان استاندارد ارتفاع شعله در حدود سه چهارم محفظه سوخت است. در صورتی که ارتفاع شعله در پکیج بوتان بیش از این میزان باشد، دمای آب داخل پکیج بالا می رود و ناگهان شعله خاموش می شود. برای رفع این مشکل باید ارتفاع شعله را با شیر ماژوله یا از راه برد دستگاه در میزان ارتفاع استاندارد خودش تنظیم کنید. پیشنهاد می کنیم که کار تنظیم شعله پکیج بوتان را به یک تعمیرکار حرفه ای واگذار کنید.

8- خرابی و کاهش دقت NTC پکیج بوتان

خرابی و کاهش دقت NTC پکیج بوتان

خرابی NTC مدار آبگرم مصرفی از مهم ترین علت افزایش درجه حرارت پکیج بوتان به شمار می رود. هم چنین می تواند گفت از اصلی ترین علت بالا پایین شدن دمای آب بوتان خراب شدن سنسور آب گرم است. درصورت خرابی یا کاهش دقت این سنسور نمی تواند دستورات لازم را به  برد دستگاه ارسال کند که در نهایت منجر به بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان می شود. بهترین راه این است که برای رفع مشکل سنسور NTC از تعمیرکار پکیج بوتان کمک بگیرید. تعمیرکار بعد از بررسی اقدام به تعویض این قطعه در پکیج بوتان می کند.

 

خطر بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان

بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان بیش از حد استاندارد می تواند باعث کارکرد ناصحیح پکیج دیواری بوتان شود. این مشکل به دستگاه فشار می آورد و باعث مستهلک شدن و پوسیدگی برخی از قطعات اصلی پکیج می شود. برای همین باید هر چه سریعتر برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید. اولین اقدام تخلیه آب داغ از سیستم پکیج بوتان و بعد خاموش کردن دستگاه است. البته این کار خیلی مهارت لازم دارد و اگر تجربه ای در زمینه کارهای فنی و تعمیرات پکیج دیواری ندارید، این کار را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

 

سخن نهایی

در این مقاله به علت های بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان پرداخته شد. در صورت مشاهده ارور افزایش دمای پکیج، خاموش شدن و هر گونه اختلال در عملکرد پکیج بوتان کافی است از همکاران ما در مرکز تعمیرات الکتروخدمات کمک بگیرید. البته بهترین راه برای به حداقل رساندن مشکلاتی چون بالا رفتن دمای آب یا نوسانات آب سرویس دوره ای پکیج بوتان است.

 مرکز الکتروخدمات آماده ارائه هرگونه خدمات اعم از نصب سرویس، عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان می باشد. به خاطر داشته باشید که سرویس دوره ای پکیج شما را از پرداخت هزینه های خرابی های بزرگ بی نیاز می کند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام مجدد چراغ پکیج الان سبز چشمک زن هست و با توجه به توضیحاتی که نوشتین یعنی در ووردی و خروجی محدودیت وجود دارن این یعنی چی؟؟؟ البته تبدیل به سیز ثابت میشه بعد دوباره چشمک زن سریع میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما