هواگیری پکیج بوتان

آموزش هواگیری پکیج بوتان

هواگیری پکیج بوتان در راستای افزایش راندمان دستگاه و همچنین عمر مفید آن انجام می گیرد. یکی از پرکاربرد ترین سوالاتی که اکثر کاربران دارند، در رابطه با هواگیری پکیج دیواری بوتان است. اینکه چگونه پکیج بوتان را هواگیری کنیم؟ هواگیری زمانی که هوا در قسمت های مختلف پکیج تجمع می یابد و به نوعی عملکرد سیستم گرمایشی را مختل می کند، انجام می گیرد. اگر قصد دارید با هواگیری انواع گوناگون مدل های مختلف پکیج آشنا شوید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به یکسری از نکات کلیدی مهم در این بخش بپردازیم. اگر پکیج خود را به موقع هواگیری نکنید ممکن است پکیج با گذشت زمان دچار نقص و مشکل شود و نیاز به تعمیر پیدا کند تعمیر پکیج یک کار کاملا حرفه ای و تخصصی است که باید توسط یک مجموعه کاملا حرفه ای نظیر الکترو خدمات صورت گیرد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

نحوه هواگیری پکیج دیواری بوتان

ما یک نگاه کلی به روش صحیح هواگیری پکیج بوتان در این بخش خواهیم داشت. در نظر داشته باشید، هواگیری تمامی مدل ها تقریبا شبیه به هم می باشد و در هنگام هواگیری پکیج در مدل های مختلف شما می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

  1. در ابتدا نیاز است که شما محل قرارگیری شیر پرکن و محل قرارگیری پیچ هواگیری را بدانید که در طول این فرایند، با آن ها سرو کار خواهید داشت.
  2. شیر پرکن پکیج برای تنظیم فشار دستگاه مورد استفاده قرار گرفته و معمولا نیز زیر دستگاه قرار دارد. این شیر برای تخلیه آب پکیج نیز به کار گرفته می شود.
  3. حال برای شروع کار خود در وهله اول پکیج را خاموش کنید.
  4. شیر هواگیری پکیج را که از قبل پیدا کرده بودید را با آچار باز کرده و تا وقتی که هوا به طور کامل خارج نشده، شیر را نبندید.
  5. بعد از تخلیه شدن هوا شیر را به خوبی و همانند روز اول ببندید.
  6. حال نوبت به بررسی و تنظیم فشار پکیج می باشد.
  7. توجه داشته باشید که فشار نباید از میزان ۲ بار بالاتر رود. شیر هواگیری را باز کرده و اجازه دهید فشار پکیج به آرامی بالا برود و زمانی که به حد استاندارد خود رسید، شیر را ببندید.

 

هواگیری پکیج بوتان چرا باید انجام شود؟

نحوه هواگیری پکیج بوتان

در این مقاله به خوبی با طرز هواگیری پکیج بوتان آشنا شدیم. حال سوال اینجاست که هواگیری به چه منظور انجام می گیرد؟ وجود هوا در رادیاتور و پکیج‌ اختلالات بسیاری در نحوه عملکرد دستگاه ایجاد می کند. در این صورت ممکن است که برخی از قسمت های رادیاتور گرم و برخی دیگر نیز سرد شوند. هواگیری از ایجاد صداهای غیر عادی در داخل لوله ها جلوگیری نموده و موجب می گردد که آب گرم از فشار مناسبی برخوردار باشد. گرم نشدن آب و سرد شدن برخی از قسمت‌های شوفاژ یکی از متداول ترین نشانه هایی است که خبر از هواگیری پکیج می دهد.

اگر هواگیری به صورت دوره ای انجام داده نشود، ممکن است که پکیج دچار خرابی شود. در این صورت شما به سرویس یا تعمیر پکیج بوتان خود نیاز خواهید داشت. شرکت الکترو خدمات علاوه بر بوتان، تعمیر پکیج ایران رادیاتور، آریستون، تاچی، گلدیران و سایر مدل ها را به صورت حرفه ای در اسرع وقت انجام می دهد.

 

راهنمای صحیح هواگیری پکیج بوتان مدل cv424s

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، هواگیری پکیج بوتان در تمامی مدل های گوناگون مشابه یکدیگر می باشند. شما می توانید هواگیری پکیج را مطابق با هر آنچه که در قسمت بالا به سمعتان رساندیم پیش ببرید. اگر فکر می کنید که وقت و حوصله کافی برای هواگیری ندارید، می توانید با یک سرویسکار تماس گرفته تا به هواگیری دستگاه شما بپردازد.

 

آموزش هواگیری پکیج بوتان تصویری

اساس کار طریقه هواگیری پکیج بوتان با شیر پر کن و یا شیر پکیج بوتان صورت می پذیرد. در وهله اول شیر هواگیری را که در کنار لوله‌های رفت و برگشت آب قرار دارد را پیدا کنید. شیر هواگیری شما ممکن است بسته به جدید و قدیمی بودن آن دستی، اتومات و یا نیمه اتومات باشد. حال شیر هواگیری را باید جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا فشار پکیج و میزان آب آن تنظیم گردد.

زمانی که شیر پکیج بوتان را باز کردید، آب نیز وارد دستگاه می گردد. زمانی که آب وارد دستگاه شود، عقربه فشار نیز آرام آرام افزایش می یابد. چند لحظه صبر کنید تا فشار به عدد  ۱.۵ بار برسد و بعد محکم شیر را ببندید. توجه کنید که شیر پر کن را به خوبی بسته باشید. حالا پکیج شما آماده کار کردن می باشد. نحوه هواگیری پکیج بوتان در مدل تصویری و دیگر مدل های تعبیه شده دقیقا به همین شکل است.

 

راهنمای هواگیری پکیج بوتان کالدا ونزیا

هواگیری به سرویس سالیانه ای اشاره دارد که از ملزومات نگه داری دستگاه می باشد. در حقیقت فراگیری چگونگی هواگیری پکیج بوتان کار سختی نیست فقط کمی وقت گیر است. هواگیری پکیج کالدا ونزیا نیز به شرح مراحل زیر است:

  • در هواگیری پکیج بوتان مدل calda venezia در وهله اول آب گرم را باز کرده تا پمپ شروع به کار نماید و پکیج نیز روشن شود.
  • دور تا دور پیچ هواگیری دستمالی ببندید تا آب خارج شده از آن جذب دستمال شود.
  • خلاف عقربه های ساعت پیچ هواگیری را باز کرده تا هوا به خوبی تخلیه شود و سپس آن را ببندید.
  • آبی که به همراه هوا از پکیج خارج می شود، ممکن است داغ باشد به همین خاطر توصیه می کنیم تمامی نکات را رعایت کنید.

نکته : توجه داشته باشید اگر صداهای غیر عادی از پکیج و رادیاتورها به گوش می رسد و یا اینکه آب پکیج به خوبی گرم نمی شود، این از نشانه های زمان فرا رسیدن هواگیری می باشد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

آموزش هواگیری پکیج بوتان مدل پرلا، پاویا، ورونا، اپتیما، پارما

فرقی ندارد که دستگاه بوتان شما در چه مدل می باشد. هواگیری این دستگاه ها به طور کلی مشابه یکدیگر می باشد. برای هواگیری پکیج بوتان مدل اپتیما، پرلا، هواگیری پکیج بوتان مدل پارما، و تمامی مدل هایی که در این مقاله به سمعتان رساندیم، هواگیری رادیاتور ها نیز بسیار مهم است. دوستان عزیز توجه داشته باشید که در تمامی این مدل ها شما باید شیر پر کنی که در زیر دستگاه قرار دارد را باز کنید تا هوا به خوبی خارج گردد و بعد پیچ را سفت نمایید.

هر کدام از رادیاتور ها نیز باید هواگیری شوند که برای این منظور در قسمت بالا و سمت چپ رادیاتور پیچی قرار دارد که نیاز است آن را باز کنید. چون آب و هوا با یکدیگر خارج می شوند، ظرفی نیز در زیر پیچ قرار دهید. زمانی که صدای خروج هوا قطع شد می توانید پیچ را ببندید. حال هواگیری پکیج بوتان و رادیاتورها را با موفقیت انجام دادید. هواگیری پکیج بوتان مدل ورونا، هواگیری پکیج بوتان مدل بیتا و پرلا پرو همانند مدل های دیگر می باشد.

 

هواگیری پکیج بوتان مدل روما

از دیگر روش هواگیری پکیج بوتان در مدل روما این است که پس از راه اندازی رادیاتور ها در وهله اول باید پمپ هواگیری شود. برای هواگیری گاز پکیج بوتان و مدل روما شیر آب گرم را باز می کنیم تا آب در پکیج به جریان افتد. در انتهای پمپ پکیج ها پیچی وجود دارد که با قرار دادن تکه ای از پارچه پیچ را باز می کنیم. همراه با آب هوا نیز خارجی می شود. حالا که خیالتان از خارج شدن هوا راحت شد پیچ را دوباره محکم ببندید.

 

خطرات بالا بودن فشار پکیج بوتان

در این مقاله در رابطه با راهکار هواگیری پکیج بوتان و تنظیم فشار آن به گفت و گو پرداختیم. در نظر داشته باشید که تنظیم فشار پکیج از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اگر فشار بیش از حد استانداردی که ذکر کردیم بالاتر رود، مطمئنا با خطراتی همراه خواهد بود. از جمله این مشکلات می توان به آسیب دیدن بخش‌های داخلی پکیج، به وجود آمدن پوسیدگی و زنگ زدگی در لوله‌کشی‌ها و همچنین ایجاد نم و رطوبت و آسیب به ساختمان که با توجه به نشتی آب این مشکلات پیش می آید، اشاره کرد.

 

نکات مهم در نحوه هواگیری پیکج و رادیاتورها

  • قبل از هواگیری مطمئن شوید که تنظیمات پکیج بر روی حالت زمستانه قرار دارد.
  • از تنظیم بودن فشار دستگاه اطمینان حاصل نمایید.
  • از سلامت پمپ دستگاه خود نیز اطمینان حاصل کنید که آب به خوبی در آن در گردش می باشد.
  • قبل از هواگیری پکیج بوتان از سلامت شیر برقی نیز صحت کامل داشته باشید.
  • شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها در حین هواگیری حتما باید باز باشند.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در رابطه با هواگیری پکیج بوتان

با توجه به اینکه امکان نفوذ هوا به داخل مدار گردش آب در فصل تابستان نیز وجود دارد، ما پیشنهاد می کنیم که در این فصل نیز عمل هواگیری پکیج را انجام دهید و در نظر داشته باشید هواگیری پکیچ متاثر از عواملی همچون میزان و شرایط کارکرد پکیج و مدت‌زمان استفاده می باشد.

بله الکترو خدمات به محض تماس شما عزیزان، نیروهای خود را برای هواگیری به محل مورد نظر اعزام می کند. علاوه بر آن هرگونه سوال و راهنمایی نیز نیاز داشته باشید می توانید از کارشناسان ما بپرسید.

بهترین زمان هواگیری پکیج بوتان از نظر کارشناسان با شروع فصل سرما است. درواقع اگر قصد دارید پکیج شما آب گرم مصرفی درستی داشته باشد ما پیشنهاد می کنیم که در فصل سرما عمل هواگیری را انجام دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما