علت خرابی پکیج دیواری فرولی چیست

علت خرابی پکیج دیواری فرولی چیست؟

پکیج فرولی از جمله تجهیزات گرمایشی پرطرفدار در بین مصرف کنندگان پکیج دیواری است. با این که این پکیج دیواری عمر بالا و بازدهی خوبی دارد اما ممکن است در اثر بی توجهی به سرویس پکیج دیواری و نگهداری غلط از آن دچار خرابی بشود. با آشنایی با نشانه ها و علل خرابی پکیج دیواری فرولی بهتر می توانید زمانی که با اختلال در کارکرد پکیج خود مواجه شدید، برای رفع آن اقدام کنید.برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

فرولی-250x129بررسی دلایل خرابی پکیج دیواری ferroli

همان طور که گفته شد آشنایی با مشکلات و عیب یابی پکیج فرولی بهتر می توانید قطعه خراب را پیدا کنید و برای تعمیر آن اقدام کنید. خرابی پکیج دیواری فرولی دلایل متعددی دارد که هر کدام از یکی از قطعات پکیج ناشی می شوند. علت های خرابی پکیج دیواری ferroli شامل موارد زیر می شود:

 

  • شعله پکیج دیواری فرولی تشکیل نمی شود

این ایراد مربوط به خرابی شیر برقی پکیج فرولی است. در چنین دستگاه جرقه نمی خورد و شعله تشکیل نمی شود. برای تعمیر شیر برقی از یک مرکز تعمیرات کمک بگیرید. هم چنین قطعاتی چون جرقه زن، پکیج میله یون و برد دستگاه، خرابی NTC هم علت های دیگر بروز این مشکل محسوب می شود.

 

  • پکیج دیواری فرولی سرو صدا دارد

این یکی دیگر از دلایل خرابی پکیج دیواری فرولی محسوب می شود. که در علت خرابی پکیج ایران رادیاتور و علت خرابی پکیج بوتان مشترک است. معیوب شدن پمپ یکی از علت های سرو صدای پکیج به شمار می رود. وقتی با خراب شدن و کارکرد ناصحیح پمپ آشنا شدید، بهتر است پمپ دستگاه را تعویض کنید.

 

  • پکیج فرولی اتومات نمی کند

این مشکل زمانی خود را نشان می دهد که دستگاه بعد از روشن شدن، به دمای واقعی خود نرسد. اتومات نکردن پکیج فرولی یکی دیگر از علت های خرابی پکیج ferroli محسوب می شود. این مشکل از سنسور ntc ناشی می شود .

اگر این حسگر دما را با اختلاف به برد دستگاه اعلام کند، پکیج فرولی اتومات نمی شود. برای رفع خرابی پکیج دیواری فرولی و تعویض سنسور ntc هر چه سریعتر با یک مرکز تعمیرات تماس بگیرید.

 

  • پکیج فرولی نشتی آب دارد

رفع خرابی پکیج دیواری فرولی

یکی دیگر از نشانه های خرابی پکیج  ferroli و مشکلات آن نشتی آب است که به علت خرابی یا سوراخ بودن قسمتی از بدنه سیستم ایجاد می شود. ابتدا باید لوله های پکیج را به خوبی بررسی و از محکم بسته شدن آن ها اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات هم سوراخ شدن مخزن اصلی علت نشست آب است.

 

  • آب مصرفی در پکیج فرولی گرم نمی شود

این مشکل هم از خرابی پمپ پکیج فرولی ناشی می شود. اگر مشکل از فشار آب نبود وضعیت پمپ را بررسی کنید. البته مسدودیت مبدل حرارتی هم یکی از دیگر از علت بروز این مشکل و علت خراب شدن پکیج دیواری فرولی به شمار می رود.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

  • رادیاتورهای پکیج فرولی گرمای مطلوبی ندارند

اگر پروانه پمپ به هر دلیلی شکسته شود یا اینکه براثر رسوبات دچار مسدودیت شده باشد گرمای لازم از رادیاتورهای پکیج دریافت نمی شود.

 

  • آب کافی به پمپ پکیج فرولی نمی رسد.

وقتی مسیر برگشت پمپ مسدود شود، آب داخل دستگاه به جریان نمی افتد و آب به داخل دستگاه هدایت نمی شود. در چنین شرایطی دمای پکیج دیواری افزایش یافته و فشار آن بیشتر می شود. تمام این عوامل موجب خراب شدن پمپ و البته خراب شدن دستگاه می شوند.

 

  • فشار بار پکیج دیواری فرولی نوسان دارد

این مشکل یکی از اصلی ترین دلایل خرابی پکیج دیواری مدل فرولی محسوب می شود. وقتی دمای دستگاه بالا می رود، آب اضافی از داخل شیر تخلیه می شود. وقتی پکیج سرد بشود، فشار بار دستگاه کم می شود و دستگاه را خود به خود خاموش می شود. دلایل اصلی این مشکل پکیج فرولی از خرابی منبع انبساط است. هم چنین در صورتی که با افت فشار در پکیج مواجه شدید، علت دیگر از خرابی شیر پر کن دستگاه است که ممکن است دچار رسوبات شود و شیر به درستی بسته نشود.

 

  • آب کافی در پکیج فرولی وجود ندارد

خرابی پکیج ferroli

این خرابی پکیج دیواری ferroli از خرابی منبع انبساط ناشی می شود. وقتی منبع انبساط دستگاه قادر نباشد آب مورد نیاز پکیج را تامین کند. آب کافی در مدار وجود نخواهد داشت.

 

  • آب در داخل پکیج دیواری فرولی بیش از حد داغ می شود

وقتی در مسیر آب مسدودیت وجود داشته باشد، ممکن است کلید تنظیم دما دچار خرابی شده باشد، شعله پکیج تنظیم نیست.

 

  • پکیج فرولی نمی تواند دوده را دفع کند

در صورتی که هر عاملی مانند پرنده یا سنگ باعث گرفتگی در مسیر دودکش پکیج باشد، پکیج دیواری فرولی کارکرد خود را از دست می دهد. برای همین باید در اسرع وقت مسدودیت دودکش خود را برطرف کنید.

 

  • پکیج دیواری فرولی به محض روشن شدن خاموش می شود

علت خرابی پکیج دیواری فرولی و اتصال غلط آن می تواند باعث بروز این مشکل شود. اگر گاز کافی به پکیج فرولی نرسد شیر گاز دستگاه قادر نیست که گاز مصرفی را تامین کند. بنابراین دستگاه بعد از روشن شدن فورا خاموش می شود. بعد از مطمئن شدن از اتصالات گاز و بررسی جریان گاز، می توانید این مشکل را حل کنید.

 

  • پکیج فرولی در حالت تابستانه به خوبی کار نمی کند

اگر شیر آب گرم مصرفی را در حالت تابستانه باز کرید پکیج روشن شد اما به خوبی کار نکرد. نشان دهنده خرابی فلوسوئیچ پکیج فرولی است. در صورتی که بدون باز کردن شیر آب گرم در حالت تابستانه، پکیج شروع به کار کرد یعنی این قطعه خراب شده است.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

  • آب گرم مصرفی دمای مناسب را ندارد

شیر پر کن وظیفه دارد که آب را سر راه ورود به دستگاه بگذارد تا دستگاه با ایجاد گرما بتواند محیط را گرم نگه دارد. وقتی شیر پر کن خراب باشد، آب کافی در سیستم وجود ندارد. برای همین، عملیات گرم سازی آب با مشکل مواجه می شود. برای رفع این مشکل باید شیرپرکن را تعویض کنید. در مدل های دو مبدله دستگاه شیر پر کن بر سر راه آب گرم خروجی تعبیه شده است

 

کد خطای مربوط به خرابی پکیج دیواری ferroli

رفع ایراد پکیج دیواری فرولی

اصلی ترین دلیل خرابی پکیج دیواری فرولی کد خطاهایی است که با نمایش عدد و حروف به شما نشان می دهد که مشکلی در هر کدام از این قطعات به وجود آمده است. اگر با لیست ارورهای پکیج فرولی آشنا شوید به راحتی می توانید در اسرع وقت و کمترین هزینه برای تعمیر خرابی پکیج خود اقدام کنید.

 

عیب یابی پکیج فرولی و کدهای خطای پکیج فرولی

کد خطا A01: مشعل به علت عدم وجود گاز و یا خرابی الکترود و شیرگاز روشن نمی شود

کد خطا  A02: مشعل خاموش شده است اما علامت شعله روشن شود. این مشکل  با به علت خرابی الکترود و یا برد الکترونیکی اتفاق می افتد

کد خطا  A03: کلید حرارتی به علت وجود خرابی در سنسور و یا عدم وجود آب در گردش پکیج به کار افتاده است.

کد خطا  F04: فن به درستی کار نمی کند و خطای دودکش برای سوئیچ فشار هوا فعال شده است

کد خطا  F05: سوییچ فشار هوا ایراد پیدا کرده است. هم چنین فن آن به علت خرابی دیافراگم و یا اشکال در سیم کشی ها نیز خراب شده است

کد خطا  A06: فشار گاز کاهش یافته است یا اشکال یا قطعی در الکترود جرقه زن به وجود آمده است.

کد خطا  A07: دمای مبدل بیشتر از حد استاندارد بالا رفته است

کد خطا  A41: سنسور مدار پکیج و لوله هایی که به آن متصل شده اند ایراد پیدا کرده است.

کد خطا  F01: خرابی  NTC یا سیم کشی غیر اصولی و قطع بودن آن علت های بروز این کدخطا در پکیج فرولی است

کد خطا  F11: اشکال در NTC در جریان مدار آب گرم گرمایشی بواسطه خرابی سنسور و سیم کشی غیر اصولی

کد خطا  F14:  سنسور مدار شوفاژ به علت سیم کشی غلط یا قطعی اتصالات سیم کشی قطع شده است.

کد خطا  F34: برق نوسان دارد و کم یا زیاد شدن آن به علت اشکال در برق ورودی شهری

کد خطا  F35: نوسانات برق و کم یا زیاد شدن آن به علت اشکال در برق ورودی و منبع برق

کد خطا  F37: علت خرابی شیر پرکن و یا سوئیچ فشار آب فشار آب پکیج فرولی کاهش یافته است

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر

خرابی پکیج دیواری فرولی به علت های مختلفی اتفاق می افتد. که در این مقاله به هر کدام از آن ها اشاره کردیم. اگر با هر کدام از علت های خرابی پکیج دیواری فرولی و اختلال در کارکرد یا کدخطای پکیج دیواری فرولی مواجه شدید، تعمیر پکیج فرولی خود را به الکتروخدمات بسپارید. برای رفع ایراد پکیج دیواری فرولی خود درخواست خود را در سایت به ثبت برسانید یا اینکه با شماره های داخل سایت ما تماس بگیرید.  برطرف کند. کافی است با شماره مندرج در داخل سایت تماس بگیرید یا در خواست خود را در سایت ما ثبت نمایید.

 

سوالات متداول خرابی پکیج دیواری ferroli

  • استفاده از کارشناسان متخصص
  • بهره گیری از متدهای روز اروپایی
  • وقت شناسی و مشتری مداری
  • گارانتی معتبر
  • خدمات 24 ساعته

اگر بعد از مدتی استفاده از پکیج دیواری فرولی متوجه خرابی و اختلال در کارکرد دستگاه شدید می توانید به راحتی عیب و خرابی پکیج دیواری فرولی را با مطالعه این مقاله پیدا کنید.

اگر عیب دستگاه شما اساسی باشد نیاز به یک تعمیر کار حرفه ای دارد و باید به صورت حرفه ای در این زمینه مشاوره کنید. الکتروخدمات یکی از معتبر ترین مرکز تعمیرات پکیج فرولی آماده ارائه خدمات به شماست.

5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • با سلام چند روز قبل فشار آب گرم مصرفی خیلی افت کرده بود. شیر صافی برگشت آب گرم پکیج را باز کردم و تمیزش کردم پر بود از جرم و رسوب اون مشکل برطرف شد اما وقتی دوباره شیر را بستم و پکیج را راه اندازی کردم صدای زوزه مانندی از پکیج شنیده میشه بیشتر روی دور استراحت پکیج هست. خیلی آزار دهنده است. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • نام امامی از اصفهان
      18 آبان, 1402 11:00 ق.ظ

      سلام پیکج فرولی داریم که ارور 37 میده همه جای دستگاه و رادیوتورها توسط تکنسین بررسی کردیم وقتی شیر پر کن رو باز میکنیم که ارور 37 درست بشه دزجهرو روی یک میذارم اما بعد از چند وقت یه کم میاد پایین تر و بدون ارور چندین ساعت که بگذر ممکنه حتی روز بعد دوباره ارور میده و درجه کاملا میاد رو صفر لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ
  • حسن کریمپکر
    8 بهمن, 1402 4:32 ب.ظ

    سلام
    پکیج فرولی مادرجه حرارت آب مصرفی بیشتر ۳۰نمیشود با اینکه درجه حرارت روی ۵۵ تنظیمشده

    پاسخ
  • با سلاث و تشکر از شما
    علت عدم جریان اب گرم در پکیج فرولی چیست در حالیکه شوفاز خوب جریان و دما دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما