چرا پکیج گرم نمی کند؟

شاید برای شما هم پیش آمده است، زمانی که در حمام هستید آب مصرفی به شکل ناگهانی سرد می شود یا این که منتظرید تا آب مصرفی گرم شود، اما این اتفاق نمی افتد. در چنین شرایطی واقعا کلافه می شوید خصوصا اگر سرتان کاملا با شامپو پوشاندید و مجبورید نهایتا با آب سرد دوش بگیرید. این مشکل می تواند علت های زیادی داشته و به دلیل خرابی هر کدام از قسمت های پکیج ( ایران رادیاتور و بوتان و غیره) رخ داده باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت سرد شدن و یا گرم نکردن پکیج بپردازیم.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

گرم نکردن پکیج چه دلیلی دارد؟

گرم نکردن پکیج دراثر خرابی قطعاتی چون مبدل، ترموستات برد و اختلال در فشار گاز، مسدودیت لوله ها یا هوا داشتن آن و دلایل دیگر به وجود می آید. بهترین کار مراجعه و تماس با مرکز معتبر تعمیرات پکیج دیواری است.

  • رسوب گرفتن مبدل

مهمترین علت گرم نشدن آب پکیج از رسوب گرفتن مبدل است. از آن جایی که سختی آب در بیشتر مناطق و شهرهای کشور زیاد است، رسوبات داخل سیستم انباشته می شود. یکی از اصلی ترین قطعات که دچار رسوب گرفتگی می شود هم مبدل پکیج است که نقش بسزایی در گرم نکردن پکیج دیواری دارد. برای رفع مشکل، می توانید کار رسوب زدایی را به شکل حرفه ای توسط یک کارشناس از مرکز تعمیرات معتبر انجام بدهید یا این که مبدل را به طور کلی تعویض کنید.

  • هوا گرفتن لوله ‌ها

یکی دیگر از اصلی ترین دلایل گرم نکردن پکیج، هواگرفتن لوله های رادیاتورها است برای همین باید کار هواگیری لوله ها را به درستی و به صورت حرفه ای انجام دهید. یکی از علائم بروز مشکل هوا گرفتن لوله ها درجه فشار پکیج است. در حالت نرمال فشار پکیج باید بین 1.5 تا 2 بار قرار بگیرد اگر فشار پکیج کمتر از 1 باشد نشان دهنده هوا گرفتن لوله هاست و بهترین راه حل این مشکل هواگیری پکیج می باشد.

  • کم بودن فشار گاز

کاهش فشار گاز مشکلی است که بیشتر مواقع در فصل زمستان به علت مصرف زیاد گاز، پدید می آید. بنابراین این مشکل می تواند در فصل زمستان در پکیج های مدل ایران رادیاتور بوتان و … اتفاق بیفتد. یکی از علت های گرم نکردن پکیج می تواند از کم بودن فشار گاز باشد. برای رفع این مشکل فشار گاز را بررسی کنید.

  • خرابی برد دستگاه

اصلی ترین علت گرم نشدن آب مصرفی خرابی یا سوختن برد اصلی یا اختلال در یکی از قطعات وابسته به آن است. در این صورت پکیج کار می کند اما آب گرم نمی شود. برای رفع این مشکل شما می توانید از شرکتی معتبر که تعمیر برد پکیج بوتان، ایران رادیاتور و سایر مدل ها را انجام می دهد، کمک بگیرید.برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

  • کم بودن فشار آب

همان طور که کم بودن فشار گاز روی گرم نشدن پکیج تاثیر می گذارد کم بودن فشار آب هم یکی دیگر از علت های گرم نکردن پکیج دیواری محسوب می شود. اگر فشار آب کم باشد، پس از مدتی ترموستات دستور خاموش شدن دستگاه را ارسال می کند و آب گرم نمی شود.

  • خرابی ترموستات

ترموستات یکی از قطعاتی است که خرابی آن مشکلاتی مانند گرم نشدن آب پکیج را به همراه دارد. وقتی ترموستات خراب باشد قادر نیست دمای آب را به درستی تشخیص بدهد و مانع گرم شدن آب می شود. برای رفع این مشکل باید ترموستات را تعویض کنید.

  • خرابی شیر برقی دستگاه

وقتی شیر برقی خراب شود آب به سمت مبدل ثانویه هدایت نمی شود و در نتیجه آب مصرفی گرم نمی شود چون این قطعه مسیر آب را به سمت رادیاتورها می بندد و به سمت آب مصرفی ارسال می کند. پس می توان گفت که یکی از دلایل گرم نکردن پکیج دیواری از خرابی شیر برقی است البته این علت خرابی بیشتر در پکیج های دو مبدله اتفاق می افتد.

  • فلوسوئیچ

این قطعه وظیفه دارد زمانی که آب باز می شود، به برد دستگاه اعلام کند اما در صورتی که فلوسوئیچ خراب شده باشد، نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و برد هم پیغامی بابت باز شدن آب دریافت نمی کند در نهایت ما به هیچ عنوان آب گرم مصرفی نخواهیم داشت.

 

گرم شدن آب مصرفی در صورت سرد بودن رادیاتورها

خب تا این قسمت مقاله به علت گرم نشدن آب پکیج اشاره کردیم. در قسمت بعد به این سوال جواب می دهیم که چرا رادیاتورهای پکیج داغ هستند؛ اما آب مصرفی گرم نیست. در صورتی که آب سرد است ولی رادیاتورها گرم هستند به این معنی است که دستگاه در حالت زمستانه به خوبی کار می کند. این مشکل از جایی شروع می شود که وقتی آب را باز می کنیم اجزایی که وظیفه شناسایی باز بودن آب را دارند، خراب هستند و به خوبی کار نمی کنند در نهایت برد هم متوجه باز بودن آب نمی شود و نمی تواند پیغام مناسبی دریافت کند. برای رفع این مشکل باید قطعاتی چون فلوسوئیچ یا فلومتر، سنسور و برد دستگاه تعویض شوند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی دلایل گرم نکردن پکیج اشاره کردیم. حالا دیگر می دانید در صورتی که با باز شدن آب مصرفی منتظر داغ شدن آب بودید، اما آب داغ نشد، مشکل از کدام قطعه است. بهتر است برای تعمیر و برطرف کردن این مشکل پکیج در انواع مختلف با شماره های درج شده در سایت الکترو خدمات تماس حاصل فرمایید.

باید در نظر داشت که  سرویس پکیج به صورت دوره ای میتواند از مشکلات هزینه بر پکیج جلوگیری کند و شما را از سلامت پکیج آسوده خاطر نماید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول گرم نکردن پکیج

تمامی خدمات این شرکت 180 روز گارانتی دارد که اگر مشکلی در قطعات پیش آمد، مجددا کارشناس را اعزام می کنیم و تمام خدمات و هزینه ها تعمیر دستگاه تان را به صورت رایگان انجام می دهیم.

شما به راحتی می توانید سفارش و مشکل خود را به صورت ساده در سایت ما به ثبت برسانید. بعد از ثبت درخواست شما، همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما ارتباط برقرار می کنند و بعد از هماهنگ شدن زمان مراجعه کارشناس، متخصص ترین تکنسین را با توجه به مسافت به محل مورد نظر شما اعزام می کنند.

تمام تکنسین های ما از دانش کافی در خصوص عیب یابی و تعمیر و برطرف کردن مشکل انواع پکیج دیواری برخوردارند. تیم ما همواره رضایت مشتری، وقت شناسی و استفاده از قطعات اصلی را سرلوحه کار خود کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما