گرم-نشدن-آب-پکیج-بوتان

چرا پکیج دیواری بوتان آب را گرم نمی کند؟

 

گرم نشدن آب پکیج بوتان به دلایل مختلفی از قبیل: خرابی فلوسویچ، خرابی سنسور دما NTC، خرابی شیر سه طرفه موتوری و… است. علت داغ نشدن آب پکیج بوتان ممکن است برای تمامی مدل های این پکیج مانند پارما، بیتا و سایر مدل ها رخ دهد و برای برطرف کردن آن باید از سرویسکار مجرب کمک بگیرید و به صورت دوره ای به سرویس پکیج دیواری بوتان خود بپردازید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان چیست؟

چرا-پکیج-دیواری-بوتان-آب-را-گرم-نمی-کند

دلیل گرم نشدن آب پکیج بوتان شامل موارد مختلفی است که باید تک به تک توسط تعمیرکار چک شوند. در این ادامه مقاله شما را با عوامل مختلف گرم نشدن آب پکیج دیواری بوتان آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در صورت لزوم به تعمیر پکیج دیواری بوتان خود بپردازید.

 

  • گرم نشدن آب پکیج مربوط به خرابی فلوسویچ

گرم-نشدن-آب-پکیج-مربوط-به-خرابی-فلوسویچ

در بیشتر مدل های این پکیج، پس از بازکردن شیر آب گرم مصرفی؛ یک نشانگر شروع به چشمک زدن می کند. در برخی دیگر از مدل ها، یک علامت شبیه به شیر آب روی صفحه نمایشگر شروع به چشمک زدن می کند. اگر که این نشانگر به‌درستی عمل ‌نکند، علت گرم نشدن آب پکیج بوتان احتمالا مربوط به خرابی فلو سویچ یا فلومتر می باشد.

کارکرد اصلی فلوسویچ (فلومتر پکیج) برای تشخیص باز و بسته شدن آب گرم مصرفی پکیچ بوده و اگر علت گرم نشدن آب پکیج دیواری بوتان مربوط به خرابی این قطعه باشد برای تشخیص آن می توان از اتصال کوتاه استفاده کنید.

پس از آن اگر پکیج روشن شد، نشان دهنده خرابی فلوسویچ است. حتما برای تعمیر پکیج بوتان و عیب یابی پکیج با یک تکنسین حرفه ای مشورت کنید تا از خسارت بیشتر به پکیج جلوگیری شود.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

  • گرم نشدن آب پکیج مربوط به خرابی سنسور دما NTC

 

گرم-نشدن-آب-پکیج-مربوط-به-خرابی-سنسور-دما-NTC

بهتر است کمی با سنسور دما یا NTC و نحوه کارکرد آن آشنا شوید. زمانی که شیرآب را باز می‌کنید؛ قطعه ای به‌نام فلوسویچ، مسئول تشخیص باز شدن شیر آب است و در صورتی که دمای آب با میزان تنظیم شده بر روی برد پکیج بوتان و دیگر مدل های پکیج همخوانی نداشته باشد و یا به عبارتی کمتر از آن باشد؛ پکیج بلافاصله روشن می شود.

درحقیقت وظیفه قطعه NTC یا همان سنسور دما، تشخیص دمای آب موجود در پکیج است. اگر این سنسور دما دچار مشکل و خراب شده باشد و عملکرد درستی در پکیج نداشته باشد، دمای آب به صورت اشتباه به برد پکیج گزارش خواهد شد و برد پکیج به اشتباهی اعلام می کند که دمای آب بالا است و همین امر می‌تواند دلیل گرم نشدن آب در پکیج بوتان باشد.

سرویسکار ماهر برای چک کردن سالم بودن این سنسور ابتدا پکیج را خاموش می کند پس از آن دو سر یک اهم متر را به دو سر سنسور دمای پکیج متصل می‌کند و در نهایت از طریق شعله غیر مستقیم موجب افزایش دمای NTC می شود.

مقاوت در دمای ۲۵ درجه باید در محدوده ۱۰ کیلو اهم باشد و با افزایش دما این مقدار اهم باید کم شود. اگر اهم سنج بر روی یک درجه ثابت شود و یا اهم صفر را نشان ‌دهد، یعنی سنسور دمای پکیج دچار خرابی شده و برای  برطرف کردن مشکل گرم نشدن آب پکیج باید این قطعه تعویض شود.

 

  • گرم نشدن آب پکیج مربوط به خرابی شیر سه طرفه موتوری

 

گرم-نشدن-آب-پکیج-مربوط-به-خرابی-شیر-سه-طرفه-موتوری

باید این نکته را بدانید که در پکیج های تک مبدل، شیر سه طرفه موتوری وجود ندارد. در پکیج های دو مبدل، اگر شیر سه طرفه، دچار خرابی و مشکل شود و به درستی باز و بسته نشود، حتی اگر مشعل هم روشن شود، چون امکان ورود آب گرم به مبدل ثانویه نیست، آب پکیج گرم نمی شود و همین امر می‌تواند دلیل گرم نشدن آب پکیج دیواری بوتان و ساید مدل های پکیج باشد.

برای تشخیص خرابی و معیوب بودن شیر سه طرفه موتوری، می توان از یک راه حل کمک گرفت. ابتدا لازم است از  برق 220 ولت AC شیر سه طرفه موتوری مطمئن شوید. پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید، پس از آن محرک شیر موتوری و آب گرم را باز کنید و اطمینان حاصل کنید که زبانه های آن به‌درستی به حرکت درایند.

 اگر دچار رسوب شده آن را باز کنید و شستشو دهید تا رسوبات آن از بین بروند. شیر سه طرفه موتوری، درون آب داغ مدار گرمایش قرار گرفته است و به همین دلیل توصیه می شود از نوع  پلاستیکی آن استفاده شود تا رسوبات کمتری در آن جمع  بشود البته این نوع شیر استحکام کمتری دارد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

  • گرم نشدن آب پکیج مربوط به خرابی سوپاپ بای پاس

گرم-نشدن-آب-پکیج-مربوط-به-خرابی-سوپاپ-بای-پاس

وظیفه سوپاپ بای پاس مربوط به شرایط خاص در پکیج می باشد. زمانی که مسیر گرمایش در پکیج با افت فشار زیادی مواجه ‌شود و یا به‌طور کلی مسدود شود، به منظور کاهش فشار و آسیب به پمپ پکیج، سوپاپ بای پس در مدار تعبیه شده تا مسیر رفت و برگشت مدار گرمایش را به هم متصل و روند گردش آب راحت‌تر شود

خرابی این قطعه موجب چرخش آب گرم در کل سیستم می شود ک ه به همین علت در زمان نیاز به آب گرم دمای آب پایین است. برای جلوگیری از این امر باید یوپاپ تعویض شود و یا لوله مسی که درون آن قرار دارد را تمیز کرد.

 

سوالات متداول در رابطه با گرم نشدن آب پکیج بوتان

چرا آب پکیج بوتان گرم نمی شود ؟

دلایل زیادی مانع از گرم شدن آب پکیج هستند، افراد می توانند کد خطای پکیج در رابطه با مشکل گرم نکردن آب مصرفی پکیج را در دفترچه راهنمای دستگاه جستجو کنند.

چگونه خرابی سوپاپ بای پاس می‌تواند علت گرم نشدن آب پکیج باشد؟

زمانی که سوپاپ بای پاس، حالت خود را از دست داده و باز بماند، همواره مقداری از آب مدار گرمایش در مسیر سوپاپ اطمینان چرخش کرده و همین امر موجب می‌شود که آبگرم مصرفی دمای مطلوبی نداشته باشد و باعث سرد شدن آب پکیج شود.

یکی از علل ساده ای که اغلب نادیده گرفته می شود و بسیار در سرد شدن آب پکیج موثر است چیست؟

طولانی بودن مسیر لوله کشی‌های پکیج به دلیل اتلاف حرارتی زیاد و مصرف گاز پکیج در حالت غیر طبیعی در طول مسیر می تواند منجر به کاهش دمای آب پکیج شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما