نصب-پکیج-دیواری

آموزش نصب پکیج دیواری در چند مرحله

امروزه پکیج های دیواری مهم ترین سیستم کارمایشی در بیشتر محیط های ساختمانی محسوب می شوند. اشغال جای، کم بازدهی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی باعث شده است که پکیج دیواری بیشتر از سایر سیستم های گرمایشی محبوبیت به دست بیاورد. برای همین نصب پکیج دیواری به شکل حرفه ای و تخصصی از اقدامات حائز اهمیت و ضروری به شمار می رود. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش نصب پکیج دیواری از صفر تا صد بپردازیم با ما همراه باشید.برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

مراحل نصب پکیج دیواری

پکیج دیواری بسته به نیاز و نحوه مصرف در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود. برای همین قبل از نصب آن باید یک سری نکات را بدانید و آن ها را رعایت کنید.

1. نوع دستگاه

ابتدا باید نوع پکیج دیواری را از نوع فن دار یا بدون فن را انتخاب کنید تا بتوانید بسته به شرایط ساختمان آن را نصب کنید.

2. بررسی ظرفیت دستگاه

ظرفیت حرارتی دستگاه ها با افزایش ارتفاع محل نصب کمتر می شود. به ازای هر متر ارتفاع یک درصد از ظرفیت حرارتی دستگاه کاهش می یابد.

3. مراحل اولیه نصب پکیج دیواری

شیر گاز را باز کنید ولتاژ برق را کنترل کنید و بعد برای نصب پکیج اقدام کنید. هم چنین باید از نشتی گاز هم اطمینان پیدا کنید . کلیه قسمت های دستگاه را بررسی کنید. اجزای داخلی را نیز مثل الکترودهای جرقه زن و اجزای آب گرم و لوله ها و اتصالات را میزان حداکثر و حداقل مصرف گاز را کنترل کنید.

4. وضعیت دودکش

مراحل-نصب-پکیج-دیواری

ارتفاع نصب پکیج دیواری تا کلاهک دودکش باید 4 متر در نظر گرفته شود و حتما باید کلاهک از نوع H باشد. بهتر است کلاهک روی دودکش در امتداد جریان باد نصب بشود؛ به طوری که باد به داخل دودکش نفوذ نکند. برای جلوگیری از سرد شدن دود باید هیچ مانعی یا دیواری در مجاورت دودکش نباشد. هم چنین کلاهک دودکش باید حداقل 70 سانتیمتر بالاتر از کف پشت بام قرار بگیرد.
مسیر تخلیه دود یا محصولات احتراق پکیج باید مستقیم و به شکل عمودی باشد. اگر مشکلات اجرایی داشته باشد، نیاز است که جهت مسیر دود را تغییر بدهید. می توانید از زانویی 45 درجه حداقل 30 سانتی لوله عمودی استفاده کنید. البته بایستی قسمت افقی کمترین طول ممکن را داشته باشد.

 طریقه نصب پکیج دیواری و تست دودکش

همان طور که گفتیم باید دودکش ساختمان را از لحاظ کلاهک، ارتفاع قطر و مکش آن مورد بررسی قرار دهید. حداقل قطر دودکش بایستی 15 سانتی متر بوده و قطر آن نباید از قطر خروجی کلاهک مخروطی بالای پکیج کوچک تر باشد. کوچک بودن قطر دودکش باعث کاهش مکش آن می شود.
یک اقدام مهم در جهت تخصصی بودن نصب و راه اندازی پکیج دیواری عملکرد خوب دودکش است. برای این کار بهتر است یک تکه روزنامه را در ورودی دودکش بگذارید اگر شعله های آتش روزنامه یا ذرات سوخته کاغذ به داخل دودکش کشیده شود، دودکش به خوبی نصب شده است.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

5. محل نصب پکیج دیواری

بایستی محل نصب دستگاه تراز و بدون رطوبت باشد. البته پکیج باید نزدیک به دودکش نصب شود. نصب پکیج دیواری در حمام، ، توالت، اتاق خواب و رختکن، سونا و جکوزی، به طور کلی فضاهای بدون هواکش ممنوع است. در نزدیکی پکیج نباید مواد اشتعال زا وجود داشته باشد.
فراموش نکنید که نصب و راه اندازی و تعمیر پکیج دیواری باید توسط تعمیرکار پکیج دیواری به شکل حرفه ای و کاملا اصولی انجام شود. تمام این کارشناسان باید دوره های لازم را گذرانده و تخصص لازم را به دست آورده باشند.

 

6. تست فشار منبع انبساط

بایستی فشار آب ساختمان در محل نصب پکیج دیواری حداقل 1 و حداکثر 3.5 اتمسفر باشد. بهتر است با یک مانومتر فشار منبع انبساط را اندازه بگیرید. فشار منبع انبساط نیز باید 0.5 و حداکثر فشار آن باید 1 بار باشد

 

7. تشخیص شیرهای رفت و برگشت

آموزش-نصب-پکیج-دیواری

یکی از نکات در خصوص نحوه نصب پکیج دیواری تشخیص شیرهای رفت و برگشت است. در زیر پکیج دیواری پنج نوع لوله اتصال تعبیه شده است که شامل موارد زیر می شود:

   • ورودی آب سرد که به فلوسوئیچ می رود.
   • خروجی آب گرم مصرفی؛ لوله های 2/1 که سنسور NTC روی آن قرار گرفته است.
   • رفت مدار گرمایش؛ لوله های 4/3 بالایی در محل رادیاتورها
   • برگشت مدار گرمایش؛ لوله های 4/3 که زیر دستگاه قرار دارد و به پمپ سیرکولاتور وصل می شود.
   • محل اتصال گاز

 

8. شست و شوی مدار گرمایشی در محل نصب

قبل از نصب پکیج دیواری اصلی ترین مرحله نصب پکیج شست و شوی لوله کشی های دستگاه است؛ چون این کار به عمر مفید پکیج دیواری می افزاید. در غیر این صورت جرم در داخل مدار انباشت می کند و باعث سوختن یا گریپاژ کردن پمپ دستگاه می شود.
به کمک یک مغزی تبدیل شیلنگ ورودی آب سرد را به شیلنگ رفت شوفاژ وصل کنید. هم چنین شیلنگ برگشت را داخل ظرفشویی بگذارید و شیر ورودی آب سرد را باز کنید . شیرهای رادیاتورها را همه به جز یکی را ببندید. به این شکل کل فشار آب روی یک رادیاتور متمرکز می شود و تمام جرم های مسیر اتصالات و داخل پره های رادیاتورها کاملا شست وشو دهید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

9. وصل کردن شلنگ گاز و اتصالات در نصب پکیج

بایستی قطر لوله ها و شلنگ های رفت و برگشت 4/3 و قطر شلنگ لوله های آب مصرفی 2/1 باشند. سپس شیر قطع و وصل آب سرد ورودی را به شکلی تنظیم کنید که دبی آب از ظرفیت دستگاه بیشتر نباشد. خروجی شیر اطمینان را با کمک یک شیلنگ به خارج از دستگاه هدایت کنید. لازم است که در مسیر ورودی گاز هم فیلتر مناسبی نصب کنید.

 

10. نصب براکت

روکش را را روی شاسی بگذارید طوری که شکاف روی آن داخل برآمدگی تی بالای شاسی قرار بگیرد. چهار پیچ زیر روکش A را ببندید

 

11. آموزش راه اندازی و نصب پکیج دیواری و تست فشار گاز ساختمان

به وسیله یک مانومتر می توانید فشار گاز ساختمان را تعیین کنید. به طور معمول گاز شهری mbar 18 و فشار گاز مایع بایستی 28 mbar باشد. در صورتی که فشار گاز ورودی با مقدار استاندارد مطابقت نداشته باشد، ضروری است که به عیب یابی پکیج دیواری بپردازید.

 

12. شارژ آب مدار گرمایشی

شارژ-آب-مدار-گرمایشی

برای شارژ کردن پکیج باید شیرپرکن دستگاه را باز کنید. وقتی فشار پکیج روی عدد یک بود، باید شیر پر کن را ببندید. بعد رادیاتورها را هواگیری کنید تا درجه مانومتر به زیر عدد 1 برسد. سپس شیر پرکن را مجدد باز کنید تا فشار به عدد 1 برسد. اما دقت کنید شیر پرکن دستگاه باید همیشه بسته باشد.
یک نکته دیگه این است که پکیج باید همیشه پر از آب باشد. در صورت که بدون آب کار کند، به سرعت خراب می شود. بنابراین فشار آب باید بین درجه 1 تا 1.5 باشد.

 

13. رسوب زدایی رادیاتور های شوفاژ

در صورتی که نسبت به هواگیری رادیاتورها اقدام نکنید، فشار آب مدار گرمایش کم می شود، بازدهی دستگاه کاهش می یابد و پمپ خراب می شود. پس بهترین کار این است که توسط ایروانت یا همان، شیر هواگیر اتوماتیک، پمپ سیرکولاتور را هواگیری کنید تا هیچ نشتی در دستگاه به وجود نیاید. البته باید بعد از شش ماه به سرویس پکیج خود هم توجه کنید. سرویس پکیج آریستون، گلدیران ایران رادیاتور، بوتان، ماکسی، بوش و غیره تخصص مرکز تعمیرات الکترو خدمات می باشد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

راهنمای نصب پکیج دیواری فن دار

در صورتی که قطر دودکش کمتر از ۱۵ سانتی متر یا بیشتر از 30 سانتی متر یا فاصله عمودی دودکش تا پشت بام کمتر از ۴ متر باشد باید از پکیج دیواری فن دار استفاده کنید. طراحی پکیج های فن دار به شکلی است که به دودکش ساختمان نیاز ندارد و هوای حاصل از احتراق دستگاه به داخل دستگاه مکیده می شود و پکیج های فن دار هوای تازه مورد نیاز جهت سوختن در دستگاه از طریق لوله استاندارد ۱۰سانتی متری وارد محفظه احتراق دستگاه می کنند. این دستگاه ها با مجهز بودن به دودکش مخصوص دو جداره دود را به بیرون تخلیه و هوای تازه را تامین می کنند.
بنابراین نباید پکیج های فن دار به داخل دودکش ساختمان متصل شود. لوله دودکش باید حداقل دو درجه به سمت پایین شیب داشته باشد. هم چنین بایستی بین سطح لوله دو جداره و سقف، حداقل 45 سانتی متر فاصله وجود باشد .

 

نکات مهم در هنگام راه اندازی و طریقه نصب پکیج دیواری

طریقه-نصب-پکیج-دیواری

  •  قبل از اینکه مدار گرمایشی را پر کنید، درپوش ایروانت روی پمپ را باز بگذارید.
  •  برای جلوگیری از گیرپاژ پمپ پیچ روی پمپ را باز کنید و میله پمپ را چند بار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آزاد شود. سپس پیچ را ببندید.
  • وقتی شیرگاز بسته باشد دستگاه را روشن کنید، پمپ کار می کند. اما وقتی فشار به کمتر از یک بار رسید، پکیج به شکل اتوماتیک خاموش می شود برای همین شیر پرکن را باز کنید تا فشار روی 1.5 بار برسد. مراحل بالا را تکرار کنید تا فشار ثابت شود. بعد شیرپرکن را ببندید.
  • حداقل فاصله بین پکیج و مواد احتراق مثل پرده باید 50 سانتی متر باشد.
  •  در خصوص نصب انواع پکیج دیواری ارتفاع از کف اهمیت زیادی برخوردار است. نصب پکیج دیواری باید در ارتفاع 120 سانتی متری از کف صورت بگیرد و با دیوار یا نزدیک
  • ترین کابینت حداقل 15 سانتی متر فاصله داشته باشد. این نکته ضروری است که نباید در بالای دستگاه ای گرمازا چون اجاق گازها پکیج دیواری را قرار دهید.
  •  حداقل فاصله از چنین دستگاه هایی باید 40 سانتی متر و از دیوار روبه رو یک متر در نظر گرفته شود.
  • کولر و انواع هواکش در مجاورت پکیج نگذارید.
  •  بعد از انجام مراحل بالا پکیج را به برق بزنید و دستگاه را راه اندازی کنید. بهتر است مجدد اتصالات گاز و آب را چک کنید تا هیچ مورد نشتی در دستگاه وجود نداشته باشد.

سخن آخر

از آن جایی که نصب پکیج دیواری یک کار حساس و پیچیده است بهتر است که کار نصب پکیج دیواری را با یک کارشناس از نمایندگی تعمیرات پکیج بسپارید. الکترو خدمات سال ها در زمینه نصب سرویس وتعمیر پکیج دیواری بوش، تعمیر پکیج بوتان ، ایران رادیاتور ،گلدیران، تاچی، ماکسی، لامبرت، روکا و انواع پکیج دیواری دیواری فعالیت می کند و بهترین انتخاب برای این کار است. جهت استعلام هزینه نصب پکیج دیواری با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در خصوص نصب پکیج دیواری

مرکز تعمیرات الکترو خدمات با سال ها تجربه و داشتن شعبه های متعدد در اقصی نقاط تهران، همواره وقت شناسی، استفاده از قطعات اورجینال، کیفیت بالای کار و رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده است.

کار نصب پکیج دیواری حساس و پیچیده است بهتر این کار را به یک کارشناس از نمایندگی تعمیرات پکیج واگذار کنید.

الکتروخدمات برای کلیه خدمات نصب، سرویس تعمیر و سرویس خود تا 6 ماه گارانتی معتبر به مشتریان خود ارائه می دهد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس فوری با ما