پکیج دیواری بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور ؟

در این مقاله قصد داریم به تقاوت های دو پکیح دیواری از دو برند معتبر بپردازیم. مقایسه پکیج بوتان و ایران رایاتور می تواند برای افرادی که قصد خرید پکیج دیواری با کیفیت با طول عمر بالا دارند بسیار سودمند باشد. در جدال بوتان یا ایران رادیاتور خریداران باید محصولی را خریداری کنند که علاوه بر کیفیت و طول عمر مناسب، فاقد آلودگی های صوتی و هر گونه بی نظمی در ارسال اب گرم باشد و همچنین میزان رسوبات جمع شده در ان پایین باشد. همچنین مدل های مختلف ان در فضای کم منازل قابل اجرا باشند. پکیج ایران رادیاتور یا بوتان را باید متناسب با منزل و احتیاج خود خریداری کرد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

لوگوی-پکیج-بوتان

پکیج-ایران-رادیاتورمقایسه پکیج دیواری بوتان و ایران رایاتور

برای مقایسه بین پکیج بوتان و ایران رایاتور باید نسبت به تفاوت پکیج بوتان و ایران رایاتور آگاهی کامل داشته باشیم. برندهای ایران رادیاتور و بوتان، به دلیل کیفیت بالای محصولات خود در میان تولید کنندگان مختلف داخلی، جزء پرفروش ترین برندها هستند برای اینکه بتوانید به مقایسه پکیج دیواری ایران رایاتور و پکیج دیواری بوتان بپردازید لازم است خصوصیات هر محصول  اعم از چگونگی تعمیر پکیج دیواری و موارد دیگر را به طور جداگانه بررسی کنید تا در نهایت با توجه به خصوصیات مورد نظرخود، پکیج مناسب را انتخاب کنید.

در ابتدا توضیحی در مورد تکنولوژی های به کار رفته در هر مدل پکیج ارائه می شود سپس به مقایسه دو برند مشهور می پردازیم. سه خصوصیت اصلی که با آن می توانید پکیج ها را از لحاظ ویژگی از یکدیگر جدا کرد و تفاوت قیمت میان آن ها را منطقی دانست، عبارت اند از:

  1. ظرفیت حرارتی هر پکیج
  2. دارای فن یا بدون فن
  3. دارای تک مبدل یا دو مبدله بودن پکیج

این سه خصوصیت از مهم ترین خصوصیاتی هستند که در پاسخ به سؤال کدام پکیج بهتر است بوتان یا ایران رادیاتور، می تواند بسیار راه گشای متقاضیان خرید این محصولات باشند. در ادامه به جزئیات این خصوصیات می پردازیم:

 

1. ظرفیت حرارتی هر پکیج ها

ظرفیت-حرارتی-هر-پکیج

ظرفیت حرارتی هر پکیج از موارد بسیار مهمی است  که در قیمت نهایی پکیج تاثیرگذار است، هر چه ظرفیت پکیج بالاتر رود، قیمت آن نیز به طبع بالا می رود. البته پکیج ها در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند تا متقاضیان با توجه به متراژ منزل خود و میزان آب گرم مورد نیاز، مدل مورد نیاز را خریداری کنند. به طور مثال برای آپارتمان های تا متراژ 120 متر مربع، پکیجی با ظرفیت 24 هزار کیلوکالری مناسب می باشد.

ناگفته نماند برای ظرفیت های بالا از پکیج زمینی استفاده می کنند. مقایسه پکیج های بوتان و ایران رایاتور از نظر ظرفیت حرارتی نشان می دهد که هر دو برند دارای ظرفیت های مختلفی هستند. به طور کلی بازه تولیدات این دو شرکت، نیاز اکثر مشتریان را شامل می شود. البته توجه کنید که ظرفیت حرارتی نمی تواند عامل تعیین کننده پکیج بهتر باشد اما بهتر است به عنوان عامل مهم بررسی شود. بهتر است که همه اجزای سیستم گرمایش شما متعلق به یک برند باشد، چون قیمت شوفاژ ایران رادیاتور بسیار مناسب تر از سایر برند ها است و همچنین هماهنگی بهتری با سایر اجزای پکیج دارد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

2 پکیج فن دار یا بدون فن

یکی از ویژگی هایی که می تواند در مقایسه پکیج بوتان با ایران رایاتور به خریداران کمک کند، فن دار بودن یا بدون فن بودن آن است. امروزه پکیج هایی وارد بازار می شوند که مجهز به فن جهت تخلیه اجباری دود و گازهای تولیدی پکیج به بیرون باشند این فن ها باعث افزایش ایمنی و کارکرد مطلوب تر پکیج ها می شوند.

در برخی مکان ها، طبق قوانین حتما باید از پکیج های فن دار استفاده کرد. البته وجود فن در پکیج، موجب تولید صداهای اضافه می شود. علاوه بر صدای پکیج، صدای مشعل در هنگام گرم کردن آب(این صدا بسته به کیفیت کارخانه تولیدکننده پکیج و همچنین سرویس به موقع پکیج، میزان ان کم می شود) و صدای فن(هنگام تخلیه گازهای تولیدی شنیده می شود) در پکیج های فن دار می تواند موجب آلودگی صوتی شود.

 

3. تک مبدل یا دو مبدله بودن پکیج

تک-مبدل-یا-دو-مبدله-بودن-پکیجیکی از چالش های پیش روی شما در زمان انتخاب پکیج مناسب، انتخاب پکیج تک مبدل یا دو مبدل است، تفاوت این دو میان سیستم گرم کردن آب گرم مصرفی می باشد. درحقیقت در پکیج ها دو سیستم جهت تولید گرما وجود دارد.

  • سیستم گردش آب گرم درون رادیاتورها که صرفا برای گرمایش منزل وجود دارد
  • سیستم گرمایش آب گرم مصرفی که برای شستشو و غیره استفاده می شود.

 در پکیج هایی که دارای سیستم تک مبدل هستند، یک مبدل حرارتی برای  گردش آب در هر دو سیستم وجود دارد. مزایای این نوع پکیج از این قرار است که به دلیل ارتباط مستقیم آب مصرفی با شعله، آب گرم مورد نیاز در زمان کمی مهیا می شود.

البته از معایب این مدل پکیج این بوده که پکیج  خیلی زود دچار رسوب می شود و کارکرد آن با مشکل روبرو می شود که این به علت ارتباط مستقیم شعله با آب مصرفی است. مشکل دیگر این پکیج به علت ارتباط مستقیم آب گرم مصرفی با شعله است که دارای دمای یکنواختی نیست. ابته لازم به ذکر است با سرویس پکیج دیواری به صورت دوره ای این مشکل قابل حل خواهد بود.

 در پکیج های دارای تک مبدل،  نمی توانیم به درستی بر دمای آب کنترل داشته باشیم. اما در پکیج های دو مبدله، به دلیل وجود یک مبدل اضافی، مبدل اول به صورت مستقیم با شعله مشعل در ارتباط است و حرارت را به طور مستقیم از شعله دریافت می کند و مبدل دوم در این کار هیچ نقشی ندارد.

 با توجه به این که هر دو برند دارای تک مبدل و دو مبدل هستند می توان گفت پکیج بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور. البته تولیدات شرکت بوتان، اکثرا دارای دومبدل می‌باشند. با توجه به این خصوصیت تا حدودی می توان اذعان داشت بوتان مناسب تر است یا ایران رادیاتور. شما می توانید برای انتخاب پکیج مناسب به چند فرق پکیج بوتان و ایران رایاتور که در زیر به ان ها اشاره کرده ایم توجه کنید:

  1. سیستم ضد یخ زدگی (این سیستم هنگامی که پکیج را برون از منزل یا در بالکن و تراس نصب کرده اید، باعث می شود از پکیج دچار یخ زدگی نشود)
  2. نمایشگر عیب یاب دیجیتال (این سیستم باعث می شود تا راحت تر عیب دستگاه تشخیص داده شود)
  3. سیستم توربولاتور (پکیج دیرتر دچار رسوب می شود.اگر در منطقه زندگی شما سختی آب بالاست محصولات دارای توربولاند بسیار کارامد هستند)
  4. هیدرولیک ست (کاهش سرعت روی گذاری)

این خصوصیات می تواند مشخص کند که کدام پکیج بهتر است. هنگام خرید حتما این سوالات از فروشنگان پرسیده شود تا بتوانید متوجه شوید که پکیج بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر

مجموعه اکترو خدمات در زمینه تعمیر پکیج بوتان و تعمیر ایران رادیاتور توسط افراد حرفه ای و متخصص برای یاری رسانی شما اماده به خدمت است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه در ارتباط باشید.

همچنین سرویس پکیج ایران رادیاتور و بوتان به صورت دوره ای باعث می شود سریع تر به علت خرابی های پنهان پکیج پی ببرید و از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنید. لازم به ذکر است این مجموعه با سال ها سابقه درخشان در زمینه سرویس و تعمیر فعالیت می کند.

 

سولات متداول در خصوص مقایسه پکیج بوتان و ایران رایاتور

از لحاظ گرمادهی پکیج، به محیط و تعداد پره‌های رادیاتور پکیج  بستگی دارد و همچنین این که پنجره‌هایی که در منزل هستند از نوع دو جداره هستند یا خیر

در تولیدات شرکت بوتان، امروزه از هیدرولیک ست پلیمری استفاده می کنند که موجب رسوب گیری دیرتر پکیج می شود. توربولاتو نیز از سیستم های این دستگاه است دقیقا مانندهیدرولیک ست سرعت رسوب گذاری را پایین می آورد.

در بین مدل‌های مختلف پکیج دیواری ایران‌رادیاتور، مدل‌هایی که در کد آنها FF به کار می رود، فن دار هستند و محفظه احتراق آنها از نوع بسته می باشد. اما مدل‌هایی که در کد آنها کلمه CF استفاده شده ،از نوع بدون فن هستند. در میان انواع مدل‌های پکیج دیواری بوتان نیز مدل هایی که دارای حرف s در آخر کد خود م باشند از نوع فن‌دار و مدل‌هایی که دارای حرف i در آخر کد خود هستند چز پکیج های بدون فن می‌باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما