سرد-شدن-آب-پکیج-دیواری

علت سرد شدن آب پکیج دیواری چیست؟

سرد شدن آب پکیج دیواری دلایل زیادی دارد. پکیج دستگاهی گرمایشی است و جایگزین مناسبی برای سیستم های گرمایشی به حساب می آید. پکیج دیواری نسبت به آبگرمکن زمینی سایز کوچک تری دارد و از آبگرمکن های دیواری نیز کمی بزرگتر است.

 امروزه پکیج های دیواری بدون استثنا در همه خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین همه افرادی که از پکیج دیواری استفاده می کنند باید از طریق دفترچه راهنما یا مشورت با افراد متخصص در رابطه با دلایل سرد شدن پکیج دیواری آگاهی خود را افزایش دهند.

افراد خود می توانند مشکلات جزئی پکیج را بررسی و رفع کنند اما مشکلاتی مانند خراب شدن قطعات یا تعمیر پکیج دیواری آنها باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.

به علت اینکه این روزها استفاده از انواع پکیج ها افزایش یافته است و بسیاری از افراد با مشکل سرد شدن آب پکیج مواجه می شوند، ما در این مقاله قصد داریم تا علت سرد شدن آب پکیج دیواری را بررسی کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید‌.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

دلایل سرد شدن آب پکیج دیواری

همانطور که می‌دانید نه تنها پکیج دیواری بلکه هیچ دستگاه دیگری بدون دلیل دچار مشکل نمی شود؛ در ادامه مطلب تک تک دلایل سرد شدن آب پکیج دیواری را بررسی می کنیم.

1. رسوب گرفتن قطعات پکیج دیواری به علت عدم گردش مناسب آب

رسوب-گرفتن-قطعات-پکیج-دیواری-به-علت-عدم-گردش-مناسب-آب

چرا آب پکیج دیواری سرد می شود؟ یکی از دلایل سرد شدن آب پکیج دیواری، رسوب گرفتن قطعات آن است. به عبارت دیگر اولین عامل در سرد شدن پکیج دیواری، رسوب گرفتن سنسور آب گرم مصرفی پکیج می باشد.

به این صورت که وقتی مبدل حرارتی رسوب می بندد، فشار و دمای آب پایین می آید و سپس به طور ناگهانی آب پکیج سرد می شود. جهت رفع این عیب و جلوگیری از سرد شدن ناگهانی آب پکیج، باید مدار آب گرم مصرفی را رسوب زدایی کنید. در صورت بروز این مشکل می‌توانید برای تعمیر انواع پکیج از جمله سرویس پکیج ایران رادیاتور به متخصصین الکتروخدمات مراجعه کنید.

 

2. عدم تنظیم صحیح شیر گاز پکیج

یکی دیگر از دلایل سرد شدن آب پکیج دیواری، عدم تنظیم صحیح شعله است. در تنظیم شیر گاز باید به دو نکته توجه کنید. شعله دو حالت دارد. حداکثر شعله با ارتفاع زیاد ، حرارت بالا و حداقل شعله با ارتفاع پایین ، حرارت پایین.

شما با استفاده از فرمان برد کنترل می توانید شعله را تنظیم کنید. در حالتی که شعله بالاتر از حد استاندارد باشد دمای آب به سرعت افزایش می یابد که در این مواقع شما به هنگام استفاده از آب گرم با روشن و خاموش شدن پکیج مواجه می شوید. این موضوع باعث می ‌شود که برخی اوقات آب پکیج به صورت ناگهانی با کاهش دما روبه رو شده و سرد شود.

جهت رفع این عیب باید تنظیمات شیر گاز به درستی انجام گیرد. حتما توجه داشته باشید که قبل از تنظیم شیر گاز از سالم بودن دودکش و خارج شدن کامل احتراق با ورود هوای تازه به پکیج اطمینان حاصل کنید. چرا که عدم احتراق کامل، کارکرد شیر گاز را با مشکل مواجه می کند.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

3. خرابی شیر موتوری پکیج

سومین علت سرد شدن آب انواع پکیج دیواری، خرابی شیر موتور یا شیر سه طرفه موتوری است. عملکرد شیر موتوری به این صورت است که با بازکردن شیر آب گرم، مسیر آب داغ مدار گرمایش توسط شیر سه طرفه قطع می‌ شود. پس از قطع شدن مسیر آب، آب به سمت مبدل ثانویه انتقال می یابد.

همانطور که می‌دانید وظیفه شیر سه طرفه موتوری، تغییر حالت مسیر آب ورودی بین دو مسیر است و اگر این شیر با خرابی مواجه شود تغییر حالت مسیر به درستی انجام نمی گیرد و این علت موجب سرد شدن آب پکیج می شود.

جهت رفع این مشکل یعنی خرابی شیر موتوری ابتدا باید مدار برقی را با استفاده از مولتی متر عیب یابی کنید. پس از این که کار عیب یابی مدار با موفقیت انجام شود، شیر موتور را جهت رفع رسوبات احتمالی شست و شو دهید.

 

4. خرابی پمپ گردش آب داخل پکیج

خرابی-پمپ-گردش-آب-داخل-پکیج

دیگر علت سرد شدن آب پکیج دیواری خرابی پمپ گردش می باشد. در صورتی که پکیج شما تک مبدله باشد، خرابی پمپ در آب گرم مصرفی شما تاثیر زیادی نخواهد داشت. اما اگر پکیج شما دو مبدله باشد، خرابی پمپ گردش آب موجب سرد شدن آب پکیج می شود. برخی افراد خرید مشعل گازی و ساخت موتورخانه را به نصب پکیج ترجیح می دهند، بنابراین شما هم باید بین این دو، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

جهت رفع این مشکل می توانید خرابی پمپ گردش را برطرف کنید. البته لازم به ذکر است که عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان و سایر پکیج ها باید توسط افراد متخصص و حرفه ای صورت گیرد. بنابراین شما باید جهت عیب یابی پکیج خود از  تکنسین های زبده در حوزه تعمیر انواع پکیج دیواری کمک بگیرید.برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

الکترو خدمات مرکز تخصصی نصب، سرویس پکیج دیواری و تعمیر انواع پکیج دیواری در تهران است. این مرکز با ۱۵سال خدماتی درخشان در زمینه سرویس پکیج دیواری ایمرگاس  و تعمیرات انواع پکیج های دیواری خارجی و ایرانی توانسته است رضایت و اعتماد مشتریان خود را جلب کند.

چرا الکترو خدمات را بایر انتخاب کرد :

  • متخصصان حرفه‌ ای
  • گارانتی شش‌ماهه خدمات
  • سرعت در ارائه خدمات
  • سابقه درخشان
  • خدمات همه نوع برند خارجی و ایرانی
  • اولویت با تعمیر قطعات

با استفاده از شماره تماس های درج شده در پایین صفحه می توانید جهت مشاوره و تعمیرات انواع پکیج های دیواری با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما