جرقه-نزدن-پکیج-بوتان

دلیل جرقه نزدن پکیج بوتان چیست؟

جرقه نزدن پکیج بوتان به معنای روشن نشدن سیستم می باشد. در صورتی اتفاق می افتد که کارکرد سیستم تا زمان جرقه خوردن به درستی انجام شود اما به محض اینکه جرقه زده شده و شعله تشکیل شود، قبل از استارت جرقه باید عملکرد پکیج متوقف می شود.

ما قصد داریم در این مقاله از الکتروخدمات به بررسی دلایل جرقه نزدن پکیج بوتان چیست و راه حل رفع مشکل آن و تعمیر پکیج بوتان بپردازیم.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

 

بررسی دلایل جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان

اتصال الکترود جرقه زن به بدنه

اتصال-الکترود-جرقه-زن-به-بدنه

اتصال جرقه زن پکیج بوتان به بدنه آن یک دلیل برای جرقه نزدن پکیج بوتان است. چون در این صورت ولتاژ ایجاد شده از راه سیم ارت به زمین منتقل می شود. برای رفع این مشکل بهترین کار این است که فاصله سه میلی متری بین الکترود جرقه زن و پکیج می باشد.

 

مناسب نبودن فاصله الکترود جرقه زن با بدنه برنر

به علت عدم تناسب فاصله الکترود جرقه زن با برنر دستگاه پکیج بوتان جرقه نمی خورد. برای رفع این مشکل فقط کافی است الکترود جرقه زن پکیج بوتان را در یکی از دو جهت بالا و پایین تنظیم کنید.

برای اینکه الکترود جرقه زدن موقع خم کردن نشکند باید به الکترود حرارت دهید تا بتوانید آن را به راحتی خم کنید. توجه کنید اگر سر جرقه زن را بیش از حد بالا ببرید اصلا شعله تشکیل نمی شود و جمع شدن گاز در برنر می تواند انفجار ایجاد کند.

 

قطع شدن یا معیوب شدن کابل جرقه زن

خرابی کابل جرقه زن مهم ترین دلیل جرقه نزدن پکیج بوتان است. کابل جرقه زن از انتقال ولتاژی که توسط ترانس جرقه زن به وجود می آید، جلوگیری می کند همین باعث می شود که جرقه زن دستگاه عمل نکند. برای رفع این مشکل کافی است کابل جرقه زن را تعویض کنید.

 

از کار افتادن ترانس جرقه زن

خرابی ترانس جرقه زدن از دلایل دیگر برای جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان می باشد. از آن جایی که ترانس جرقه زن داخل برد دستگاه تعبیه شده است و وظیفه دارد که ولتاژ 20000 ایجاد کند، خرابی آن می تواند در کارکرد سیستم اختلال ایجاد کند که یکی از این اختلالات جرقه نزدن پکیج است. برای رفع این مشکل کافی است برای تعویض جرقه زن اقدام کنید.

 

خرابی برد دستگاه

خرابی-برد-دستگاه-

اگر تمام عوامل بالا را یک به یک بررسی و از سلامت آن ها اطمینان حاصل کردید ، بروز مشکل از خرابی برد دستگاه ناشی می شود یک علت دیگر جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان اختلال در عملکر دبرد پکیج است. در چنین شرایطی بهتر است برای تعمیر برد پکیج دیواری بوتان در اسرع وقت با یک تعمیرکار متعلق به نمایندگی تعمیر انواع پکیج کمک بگیرید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

وجود قطعی در وایر پکیج

یک دلیل دیگر برای جرقه نزدن پکیج های بوتان قطعی در وایر یا جدا شدن اتصال آن از محل اصلی می باشد. برای از بین بردن این مشکل بایستی وایر را به خوبی در جایگاه صحیح خود متصل نمایید.

 

انسداد الکترود جرقه زن

انسداد و کثیفی نوک الکترود جرقه زن از دلایل احتمالی برای جرقه نزدن پکیج می باشد. برای رفع این مشکل بایستی نوک الکترود جرقه زن را با یک سمباده تمیز کنید تا انسداد آن برطرف شود.

 

شکستن چینی الکترود

جرقه زن از یک الکترود و سرامیک جرقه زن تشکیل شده است. در شرایطی که این قطعه به مدت طولانی در معرض دمای بالا قرار بگیرید، خراب و دچار شکستگی می شود و کارکرد سیستم را با مشکل مواجه می کند. برای رفع این مشکل بهترین کار تعویض الکترود پکیج بوتان می باشد.

 

خرابی فندک پیزو الکتریک

زمانی که فندک پکیج بوتان خراب بشود جرقه زده نمی شود و مانع از روشن شدن سیستم می شود. بهترین کار این است که با تعویض فندک مشکل پکیج خود را برطرف کنید.

تعمیر پکیج دیواری بوش از سایت دیدن کنید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به کلیه علل جرقه نزدن پکیج بوتان پرداخته شد و راهکارهایی را برای رفع آن ارائه کردیم. همچنان توصیه می کنیم چنانچه تبحری در زمینه تعمیر یا تعویض قطعات پکیج بوتان خود ندارید این کار را به یک تعمیرکار حرفه ای متعلق به مرکز تعمیر پکیج دیواری بسپارید. الکتروخدمات به عنوان مرکز تعمیر برد پکیج بوتان آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما