آموزش تنظیم پکیج دیواری

آموزش تنظیم پکیج دیواری

پکیج های دیواری ترکیبی مدرن و کارآمد اند، اما در صورتی که به طور صحیح و موثر از آنها استفاده نکنید، نمی تواند تاثیری بر کاهش هزینه ها در صورت‌حساب‌های مصرف انرژی شما باشد. ازاین‌رو یادگیری نحوه استفاده کارآمد و روش تنظیم پکیج دیواری می‌تواند باعث کاهش اتلاف انرژی شده و ضمن کاهش هزینه‌ها، ردپای کربن را نیز کاهش دهد. در این مقاله قصد داریم به آموزش تنظیم پکیج بپردازیم و نکاتی را بیان کنیم که بتوانید استفاده‌ای مؤثر از پکیج‌های دیواری داشته باشید. با ما همراه باشید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با نحوه عملکرد سیستم، برای تنظیم پکیج 

امروزه پکیج‌های دیواری، به یک انتخاب پرطرف‌دار برای صاحبان خانه و تأسیسات ساختمان‌ها تبدیل شده‌اند. این می‌تواند به دلیل اندازه کوچک و عملکردهای گسترده این سیستم‌ها باشد. بر خلاف آب‌گرم‌کن‌های معمولی که آب گرم را توسط یک سیلندر گرم کرده و نگهداری می‌کنند، پکیج‌های دیواری، در صورت نیاز آب را مستقیماً از شبکه اصلی گرم کرده و جریان می‌دهند. این بدین معناست که هنگامی‌که شیر آب را باز کنید، بلافاصله پکیج دیواری روشن شده و شروع به گرم‌کردن آب تا دمای دلخواه می‌کند.

با تنظیم پکیج و گرم‌کردن بلافاصله آب این امکان را به شما می‌دهد که از فشار و جریان اصلی آب لذت ببرید. این سیستم‌ها برای خانه‌های دارای یک یا نهایتاً دو حمام مناسب‌اند، چرا که بازبودن دو شیر آب هم‌زمان می‌تواند باعث کاهش جریان آب و در نتیجه عدم جوابگویی پکیج دیواری، متناسب با نیاز شما باشد.

 

پکیج‌های دیواری تا چه میزان کارایی دارند؟

آموزش تنظیم انواع پکیج دیواری

پیکرهای دیواری به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بیشترین کارایی را داشته باشند، اما با به‌کارگیری روش‌هایی برای تنظیم پکیج می‌توانید کارایی آن را تا میزان زیادی بالا ببرید. در ادامه به بیان برخی روش‌ها برای افزایش کارایی و تنظیم پکیج های دیواری می‌پردازیم:

 

  • همیشه سیستم گرمایش مرکزی را روشن نگذارید.

در عوض می‌توانید در هنگام تنظیم پکیج ، گرمایش را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که فقط در زمان‌هایی که به آن نیاز دارید روشن شود. از طرفی سیستم آب گرم خانگی را می‌توان همیشه روشن نگه داشت، در این صورت امکان دریافت آب گرم از شیر و دوش‌ها فراهم می‌شود.

 

  • وقتی در خانه نیستید، گرمایش مرکزی را خاموش کنید.

در زمان‌هایی که در خانه نیستید، مسلماً گرم‌کردن خانه اتلاف انرژی خواهد بود و به افزایش هزینه‌ها در قبض‌های انرژی منجر خواهد شد. ازاین‌رو بهتر است هنگام خروج از خانه گرمایش مرکزی را خاموش کنید.اگر پکیج دیواریتان خود به خود خاموش میشود برای حل پکیج خود ،  پیشنهاد ما مطالعه مقاله خاموش شدن پکیج دیواری است.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

  • یک ترموستات هوشمند برای پکیج دیواری نصب کنید.

یک ترموستات هوشمند قوی می‌تواند امکان کنترل بیشتری بر گرمایش مرکزی فراهم کند و در کاهش مصرف انرژی تأثیر بسزایی داشته باشد. در سال‌های اخیر سیستم ترموستات‌ها پیشرفت زیادی داشته است و ترموستات‌های هوشمند به انتخابی محبوب برای خانه‌ها تبدیل شده‌اند. با استفاده از این ترموستات‌ها می‌تواند تنظیم پکیج  را در هرجایی با استفاده از موبایل کنترل کنید.

 

  • کنترل‌های تنظیم پکیج را بررسی کنید.

پکیج‌های دیواری دارای کنترل‌هایی هستند که این امکان را فراهم می‌کنند که دمای آب خروجی از شیرها و در حال گردش در اطراف سیستم گرمایش مرکزی را تنظیم کنید.

بهترین تنظیم پکیج معمولاً 75 درجه سانتی‌گراد برای سیستم گرمایش مرکزی و 60 درجه برای جریان آب گرم خانگی است. کاهش دمای آب گرم خانگی می‌تواند بسیار موثر بوده و خطر سوختن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

  • پکیج دیواری را سرویس کنید.

سرویس پکیج دیواری توسط افراد متخصص به چند دلیل می‌تواند ضروری باشد:

  • می‌توانید از عملکرد کارآمد پکیج دیواری اطمینان حاصل کنید.
  • می توانید عملکرد ایمن پکیج دیواری را حفظ کنید.
  • می‌توانید گارانتی پکیج دیواری را معتبر نگه دارید.

سرویس‌کاری پکیج دیواری می‌تواند هزینه چندانی داشته باشد، اما به طور مؤثری باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود. این کار می‌تواند اشکالات احتمالی سیستم را قبل از آشکاری و مختل کردن کارکرد سیستم پیدا و رفع کند. با سرویس پکیج‌ها می‌توانید برای مدت طولانی مبالغ قبض انرژی را کاهش دهید.سرویس پکیج دیواری لورچ،بوتان،ایران رادیاتور ،یوش و….. در مجموعه الکتروخدمات توسط متخصصین کاربلد و با تجربه انجام می شود.

استفاده مناسب از شیر رادیاتورهای پکیج دیواری

وقتی سیستم گرمایش مرکزی در پکیج دیواری را روشن می‌کنید، معمولاً نیاز دارید تا در همه اتاق‌ها روشن شود و این درست جایی است که شیرهای رادیاتور می‌توانند در تنظیم پکیج مفید باشند. در کنار رادیاتور یک شیر تعبیه شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا میزان گرم شده و روشن شدن آن را کنترل کنید. معمولاً دو نوع شیر رادیاتور برای تنظیم پکیج وجود دارد که عملکردی متفاوت دارند:

  • شیر رادیاتور دستی

از این نمونه شیر رادیاتورها برای افزایش یا کاهش دمای رادیاتور با باز و بسته کردن آنها استفاده می‌شود.

  • شیر رادیاتور ترموستات

این مدل شیر رادیاتور به شما این امکان را می‌دهد که به دمای دقیق که برای محیط نیاز دارید برسید. این سیستم برای تنظیم پکیج ، هر زمان که دمای محیط به دمای مطلوب رسید، جریان آب را به داخل رادیاتور متوقف می‌کند. شیرهای ترموستات سیستم‌های پیشرفته‌تری هستند و کنترل بیشتری برای تنظیم پکیج های دیواری ارائه می‌دهند و این امکان را فراهم می‌کند که در هر اتاق دمای منحصربه‌فرد داشته و از هدررفتن انرژی جلوگیری کنید.

روش‌های ذکر شده را می‌توانید برای تنظیم پکیج دیواری بوتان، تنظیم پکیج دیواری ایران رادیاتور، تنظیم پکیج دیواری بیتا، تنظیم پکیج دیواری پریا، تنظیم پکیج دیواری اپتیمم و… به کار ببرید.

 

نحوه تنظیم مجدد پکیج دیواری

نحوه تنظیم مجدد پکیج دیواری

ممکن است مدتی پس از تنظیم پکیج  نیاز داشته باشید که آن را به تنظیمات عادی برگردانید. این کار با فشار دادن دکمه یا چرخاندن یکی از ترموستات‌ها به مدت 3 ثانیه انجام می‌شود.

همچنین اگر سیستم گرمایش پکیج شما به‌درستی کار نمی‌کند، لازم است منبع تغذیه را چک کرده و بررسی کنید که آیا به تنظیم مجدد نیاز دارد؟ در ادامه به آموزش تنظیم انواع پکیج دیواری می‌پردازیم.

تنظیم پکیج  های دیواری بسیار ساده است و می‌توان آن را به‌سادگی و با ایمنی کامل انجام دهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را به‌صورت گام‌به‌گام دنبال کنید:

  • دفترچه راهنمای پکیج دیواری را بررسی کنید.
  • دکمه ریست پکیج را به مدت 10 ثانیه فشار دهید.
  • 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا گرمایش فعال شود.
  • اگر اولین‌بار جواب نگرفتید، بار دیگر مراحل بالا را اجرا کنید.

اگر برای بار سوم نیز سیستم گرمایش فعال نشد، ممکن است پکیج دیواری شما دچار مشکل جدی شده است و به تعمیرکار متخصص نیاز دارد.برای آشنایی بیشتر ،مطالعه مقاله تعمیر پکیج دیواری را به شما پیشنهاد میکنیم.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نحوه تنظیم پکیج دیواری پرداختیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد. حتماً توجه داشته باشید که اگر دکمه ریست با پوشش‌های محافظت شده است، بهتر است خودتان تنظیم پکیج  را انجام ندهید و برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

برای دریافت هرگونه خدمات دررابطه‌ با نصب و تنظیم پکیج های دیواری دیجیتال می‌توانید با مشاوران گروه تخصصی الکترو خدمات در تماس باشید. الکترو خدمات از مراجع معتبر و باتجربه در زمینه نصب و راه‌اندازی انواع پکیج‌ها بوده و آماده ارائه خدمات دررابطه با عیب‌یابی، نصب و تنظیم پکیج ایران رادیاتور، تنظیم پکیج دیواری گلدیران، تنظیم دیواری پکیج استاتیس، تنظیم پکیح دیواری لورج و… می باشد.در صورتی که با تنظیم کردن حالت تابستانه به زمستانه پکیج آشنایی ندارید پیشنهاد ما خواندن مقاله تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس فوری با ما