آموزش تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری

پکیج یکی از دستگاه هایی است که کاربردهای زیادی از جمله گرم کردن آب مصرفی و نیز گرم کردن محیط خانه به واسطه شوفاژ ها را بر عهده دارد، حال که به فصل سرما نزدیک می شویم یکی از کارهایی که بایستی انجام دهیم تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری است تا به این طریق بتوان علاوه بر استفاده از آب گرم برای مصرف روزانه و نیز گرم و یکدست کردن دمای هوای تمامی قسمت های محل زندگی بر کارایی و طول عمر دستگاه خود نیز افزود.

در این مقاله قصد داریم آموزش تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج را به شما ارائه دهیم تا خود شما بتوانید به راحتی در خانه آن را انجام دهید. اگر پس از خواندن این مقاله همچنان در تنظیم حالت زمستانه پکیج دیواری بوتان، ایران رادیاتور و یا هر برند دیگری همچنان مشکل داشتید می توانید با تعمیرکاران و متخصصان این حوزه در ایران سانتیگراد تماس گرفته و مشکل خود را با آن ها در میان بگذارید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

طریقه تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری

پکیج های ایران رادیاتور، بوتان، آریستون، بوش و … حالت های تابستانه و زمستانه دارند که با تغییر فصل، شما نیز می توانید با ایجاد تغییراتی در آنها از امکانات آنها از جمله گرم کردم آب مصرفی و نیز گرم کردن محیط خانه یا محل کار بهره ببرید.

شما می توانید برای تنظیم حالت زمستانه پکیج ایران رادیاتور دیواری خود مراحل زیر را طی نمایید: برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری ابتدا بایستی پکیج دیواری شما خاموش و یا در حالت غیرفعال قرار گیرد، که با استفاده از ولوم کوچک سمت راست پکیج ایران رادیاتور این کار انجام می شود.

سپس تمامی شیرهای زیر دستگاه که عبارتند از شیر آب سرد (که معمولا همیشه باز است) و شیرهای رفت و برگشت آب شوفاژ، را به طور کامل باز کنید. اینکار را با چرخاندن شیرها به سمت چپ و یا خلاف عقربه های ساعت می توانید انجام دهید. دقت داشته باشید که اگر برای اولین بار است که می خواهید در فصل زمستان از رادیاتورهای خود استفاده کنید بهتر است شیر کوچک پایین یا همان شیر برگشت پکیج خود را نیز باز بگذارید.

مرحله بعد هواگیری رادیاتورهاست تا بدین طریق هوای موجود در لوله ها را برای عملکرد بهتر سیستم گرمایشی تخلیه نمایید. این کار را بایستی با باز کردن شیرخروجی شوفاژها انجام دهید. پس از تخلیه هوای داخل شوفاژها به منظور تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری ایران رادیاتور، حال پیچ مخصوص رادیاتور را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و شیر را محکم نمایید. با استفاده از شیر پرکن فشار پکیج دیواری خود را روی استاندارترین حالت ممکن که حدودا 1.5 بار است تنظیم کنید.

در مرحله آخر از تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری با استفاده از ولوم بزرگی که روی دستگاه قرار دارد آن را روی نشان کریستال که همان نماد برف و حالت زمستانه است قرار داده و بدین ترتیب تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج دیواری خود را به اتمام برسانید.

 

نحوه تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری

روش روشن کردن پکیج در حالت تابستان و زمستان متفاوت از هم است و شما باید متناسب با تغییرات فصل و با روش اصولی تنظیمات آن را تغییر دهید تا علاوه بر استفاده از امکانات آن بر طول عمر و کارایی آن نیز تاثیر مثبت بگذارید. روش تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری در مدل بوتان به ترتیب زیر است:

قدم اول بررسی فشار دستگاه است که باید چیزی حدود 1 الی 2.5 بار باشد، در صورت کمتر بودن فشار می توانید با باز کردن شیر کوچکی که در قسمت زیرین دستگاه وجود دارد آن را تنظیم نموده و پس از رسیدن به عدد مورد نظر شیر را ببندید. اگر فشار تنظیم نشد اول بایستی این مشکل پکیج را برطرف نموده و سپس سراغ مرحله بعد بروید.

دودکش ها، فن و پرشر را بررسی کرده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید. تمامی شیرهای قسمت زیرین پکیج را به منظور تنظیم حالت زمستانه پکیج دیواری بوتان باز کنید.

شیرهای رادیاتور را نیز در حالت باز قرار دهید.

حال با تنظیم پکیج در حالت زمستان، طبق تصویر موجود روی آن، دمای مورد نظر خود را نیز متناسب با ساکنین خانه تنظیم نموده و دستگاه خود را روشن نمایید.

اجازه دهید رادیاتورها گرم شوند سپس اقدام به هواگیری شوفاژها کنید. همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، با هواگیری معمولا فشار پکیج تا حدودی دچار افت می شود که مجددا بایستی تنظیم گردد.
اگر چنانچه در هر یک از مراحل فوق دستگاه شما دچار مشکل شد شما می توانید با برقراری تماس با سرویس کاران ایران سانتیگراد اقدام به تعمیر و تنطیم پکیج دیواری بوتان خود کنید.

 

نکات قابل توجه در تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج دیواری

همیشه دقت داشته باشید که در زمان تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج، پس از هر بار هواگیری به دلیل خارج شدن هوا معمولا فشار پکیج افت می کند، بنابراین قبل از روشن کردن دستگاه حتما فشار را کنترل کنید.

پس از انجام تمامی اقدامات مربوط به تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج دیواری تمامی شوفاژها و وضعیت ظاهری آنها را مورد بررسی قرار دهید تا احیانا نشت آب صورت نگیرد.

چند دقیقه پس از روشن کردن پکیج، شوفاژهای خود را در جهت طول و ارتفاع لمس کنید تا از گرم بودن یکنواخت آنها در همه قسمت های شوفاژ مطمئن شوید. به منظور جلوگیری از تجمع رسوب در دستگاه بهتر است به جای بستن شیرهای رفت و برگشت آب پکیج خود تنظیمات آن را تغییر دهید. اگر به جای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری خود قصد دارید آن را به طور کامل خاموش نمایید، بهتر است قبل از انجام این عمل، آب موجود در آن را به طور کامل تخلیه کنید.برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

در پایان بهتر است بگوییم، از جمله خدماتی که توسط ایران سانتیگراد صورت می گیرد، تعمیر انواع پکیج های دیواری اعم از ایران رادیاتور، ایساتیس، بوتان، مرکوری، آریستون و …، هواگیری شوفاژها، تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری و انواع خدمات دیگر مربوط به پکیج های دیواری است که با ثبت سفارش از سوی شما در اسرع وقت با مناسب‌ترین قیمت ها اقدام به خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می نماید.

باید در نظر داشت که  سرویس پکیج به صورت دوره ای میتواند از مشکلات هزینه بر پکیج جلوگیری کند و شما را از سلامت پکیج آسوده خاطر نماید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس فوری با ما