بالا-رفتن-فشار-پکیج-بوتان

چرا فشار پکیج بوتان بالا می رود؟

در حال حاضر پکیج های دیواری جایگزین موتورخانه های قدیمی شدند و این موضوع تنها به دلیل کم مصرف بودن آنها می باشد. یکی از مشکلاتی که معمولاً برای پکیج های دیواری بوتان ایجاد می گردد، بالا رفتن فشار پکیج می باشد. اگر به موقع سرویس پکیج بوتان انجام نشود، می‌تواند قطعات داخلی پکیج را مورد آسیب قرار دهد و خسارت های بسیاری را برای افراد به ارمغان آورد. همچنین اگر قطعات مورد آسیب قرار گیرند کاهش کارایی دستگاه را شاهد خواهیم بود. اگر می خواهید با دلایل بالا رفتن فشار پکیج بوتان بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

بررسی علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری بوتان

بالا رفتن فشار پکیج دیواری بوتان می تواند دلایل متعددی داشته باشد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسیب دیدن مبدل پکیج

از مهمترین دلیل بالا رفتن فشار پکیج بوتان می توان به خراب بودن مبدل پکیج اشاره کرد. بعضی از پکیج های دیواری به صورت تک مبدله و برخی دیگر به صورت دو مبدل طراحی شده اند، اگر پکیج دیواری شما تک مبدل می باشد.

 باید بدانید که فرسایش این قطعه می تواند دلیل اصلی بالا رفتن فشار پکیج باشد. حال توجه داشته باشید پکیج دیواری هایی که به صورت دو مبدله کار میکند اگر مبدل دوم خراب شود، با افزایش فشار رو به رو خواهیم شد.

  • اسیب دیدن شیر تخلیه

اسیب-دیدن-شیر-تخلیه-باعث-بالا-رفتن-فشار-پکیج-بوتان-می-شود

از دیگر دلیل بالا رفتن فشار آب پکیج بوتان می توان به خراب بودن شیر تخلیه و یا شیر اطمینان اشاره کرد. کارکرد این قطعه به این صورت است که اگر فشار آب در مدار گرمایشی بیشتر از 3 بار باشد، شیر تخلیه به صورت اتوماتیک باز شده و در نهایت آب اضافی را خارج می کند و میتواند از افزایش فشار پکیج بوتان جلوگیری کند. حال اگر این قطعه دچار آسیب شده باشد نمی تواند عملکرد مناسبی داشته و در نهایت با افزایش فشار پکیج بوتان مواجه خواهیم شد.

  • اسیب دیدن شیر پرکن

یکی از علت بالا رفتن فشار پکیج شوفاژ دیواری بوتان میتوان خراب شدن شیر پرکن را نام برد. اگر شیر پرکن عملکرد مناسبی نداشته باشد در نهایت شیر تخلیه چکه کرده و این موضوع باعث افزایش فشار پکیج دیواری می گردد. به همین خاطر در صورت افزایش فشار پکیج دیواری باید این قطعه را مورد بررسی قرار داده و در صورت خراب بودن به تعویض آن بپردازید و از خراب شدن دیگر قطعات جلوگیری کنید.

  • اسیب دیدن منبع انبساط

در گاهی اوقات علت بالا رفتن فشار آب در پکیج بوتان می تواند خراب شدن منبع انبساط باشد. اما ممکن است عده‌ای از افراد با خود بپرسند چطور متوجه خرابی منبع انبساط شویم؟ در پاسخ به این سوالاتی باید بگوییم اگر منبع انبساط خراب شود و سوراخی در آن ایجاد گردد، مدار گرمایشی پر از آب میشود در موارد دیگر اگر از شیر هواگیری مخزن انبساط آبی خارج شود می توان گفت منبع مورد آسیب قرار گرفته و هرچه سریعتر باید به تعویض آن بپردازیم. دقت داشته باشید تعویض منبع انبساط و تعمیر پکیج دیواری تنها باید توسط تعمیرکاران حرفه ای صورت گیرد تا مشکلی برای دستگاه ایجاد نگردد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

آیا بالا رفتن فشار پکیج بوتان خطرناک است؟

بالا-رفتن-فشار-پکیج-بوتان-خطرناک-استبسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند که آیا بالا رفتن فشار پکیج خطرناک است؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم اگر افزایش فشار پکیج به موقع برطرف نشود، می تواند به قطعات مهمی همچون پمپ آسیب وارد کند و در نهایت می‌توان گفت بله، این مشکل می‌تواند خطرساز باشد و اختلال های بسیاری را به وجود آورد.

به همین خاطر همواره توصیه می شود تا فشار پکیج دیواری را در حالت استاندارد نگه دارید یا در صورت افزایش فشار به طور ناگهانی با تعمیرکاران متبحر در این زمینه تماس فرمایید و از آنها کمک بخواهید.

فشار نرمال در پکیج های دیواری بوتان ۷/۰ تا ۵/۱ بار می باشد. به شما پیشنهاد می دهیم تا به طور روزانه فشار پکیج دیواری خود را مورد بررسی قرار دهید تا از عدد نرمال خود خارج نشود. همچنین باید بدانید اگر فشار پکیج دیواری بوتان تنظیم باشد کارکرد دستگاه بهتر میشود و مشکلی را به وجود نمی اورد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

همان طور که تا به الان متوجه شده اید، دلیل بالا رفتن فشار پکیج دیواری بوتان بسیار متعدد بوده و قطعاً تمامی افراد نمی توانند به این دلایل پی ببرند. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با رایج‌ترین علت‌ های بالا رفتن فشار پکیج دیواری بوتان آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را برطرف کرده و در صورت تمایل برای رفع مشکل بالا رفتن فشار پکیج بوتان و سرویس پکیج دیواری از مجموعه الکترو خدمات کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس فوری با ما