سرد بودن رادیاتور

علت سرد بودن یکی از رادیاتورها چیست؟

سرد بودن رادیاتور یکی از معضلاتی است که اکثر ما در فصول سرد سال با آن روبرو می گردیم. با رسیدن فصل زمستان نیاز افراد نیز به سیستم های گرمایشی بیشتر شده و در هنگام بروز این مشکل معمولاً یک سؤال ذهن افراد را به خود مشغول می کند که چرا یک طرف رادیاتور هیچ گرمایی ندارد، در صورتی که رادیاتورهای دیگر گرم هستند؟ برای بررسی علت سرد بودن شوفاژ می توانیم دلایل گوناگونی را برشماریم که هر کدام می توانند مشکل اصلی باشند. با الکتروخدمات همراه باشید تا به عیب یابی این مشکل بپردازیم و راه های تعمیر پکیج دیواری را بررسی کنیم.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

5 دلیل سرد بودن رادیاتور که نمی دانید!

علت سرد بودن شوفاژ

 

ما در کل 5 دلیل را می توانیم برای سرد بودن شوفاژ ها برشماریم که شامل موارد زیر هستند:

1- وجود هوا در داخل مدار رادیاتور

یکی از بارز ترین دلایلی که موجب می گردد یکی از شوفاژ سرد باشد، وجود هوا در مدار است که باید هر چه سریع تر نسب به هواگیری شوفاژ خود اقدام نمایید.

 

2- اشکال و یا خرابی پمپ حرارتی

اگر رادیاتور شما از پمپ حرارتی برخوردار می باشد، بنابراین علت را از همین قسمت جویا شوید. اگر پمپ حرارتی خراب باشد، هیچ گونه عکس العملی از خود نشان نخواهد داد. عملکرد پمپ را بررسی کنید و اگر کارکردی از آن ندید، بدانید که علت سرد بودن رادیاتور پکیج همان است. حال برخی از افراد این سؤال را دارند که چگونه متوجه کارکرد پمپ شویم؟ اگر پمپ عملکردی از خود نشان دهد، سر و صدایی به گوش می رسد.

 

3- خرابی سیستم مرکزی

سیستم مرکزی در رادیاتورها وظیفه اصلی را بر عهده دارد که آن هم گرم کردن رادیاتورها می باشد. منبع اصلی پکیج را نگاه کرده و تمام قطعات آنان را مورد بررسی قرار دهید. سرد بودن شوفاژ می تواند به خاطر عملکرد نادرست این بخش نیز باشد. به شیرهای ورودی و خروجی رادیاتورها نگاه کنید. اگر بسته هستند آن ها را باز نمایید. این قسمت کمی حساس است، به همین خاطر نسبت به تعمیر و عیب یابی آن از متخصصین کمک بگیرید.

 

4- رسوب‌زدایی رادیاتور شوفاژ

زمانی که هیچ کدام از عوامل گفته شده، مشکل رادیاتور شما نبوده بنابراین به رسوب گیری رادیاتور بپردازید. گاهی اوقات نیز تجمع رسوبات که ناشی از املاح آب هستند، می توانند علت سرد بودن شوفاژ باشند. برخی از رادیاتورها نیز خود موجب تجمع رسوب می گردند که در چنین حالتی برای رفع سرد بودن شوفاژ باید از متخصصین بخواهید تا اقدام به رسوب گیری دستگاه نمایند.

 

5- بررسی کردن والوهای رادیاتورها

اگر باز هم با بررسی این موارد نتوانستید دلیل سرد بودن رادیاتور را جویا شدید، والوهای رادیاتور را که در سمت چپ و راست سیستم قرار گرفته اند را بررسی نمایید. اگر این قطعات خراب شده باشند که برای تعمیر و تعویض آن باید به سراغ تعمیرکاران بروید. خرابی والوها می تواند بیشتر به خاطر رسوب گرفتن باشد که تعمیرکاران الکترو خدمات در کوتاه ترین زمان به حل مشکل می پردازند.

 

دلایل سرد شدن رادیاتور بعد از هواگیری

علت سرد بودن رادیاتور پکیج

گاهی اوقات این مشکل نیز می تواند برای افراد ایجاد گردد که بعد از هواگیری، شوفاژها سرد هستند. این موضوع نیز به عوامل گوناگونی بستگی دارد که شامل موارد زیر می باشند:

  • گاهی اوقات وجود هوا در لوله های شوفاژ می تواند از دلایل سرد بودن رادیاتور باشد.
  • پمپ موتور خانه خراب شده است و به گردش در نیامدن آب در مدار باعث سرد ماندن رادیاتور پس از هواگیری می شود.
  • ظرفیت حرارتی دستگاه نسبت به بار گرمایشی آن پایین تر است و موجب سرد بودن رادیاتور می گردد.
  • فنر سوپاپ بای‌پس دستگاه عملکرد بسیار ضعیفی دارد.
  • کلید حرارتی خراب شده و یا اینکه مدار گرمایشی به درستی سیم کشی نشده است.
  • خراب بودن شیر سه راهه و رسوب گرفتن مبدل از دیگر دلایل سردی رادیاتورها پس از هواگیری است.
  • لوله‌های رفت و برگشت شوفاژ را مورد بررسی قرار دهید تا بسته نباشند.
  • کوتاه بودن میزان ارتفاع شعله در مشعل و یا پایین بودن فشار گاز می‌تواند موجب این ایراد گردد که باید فشار گاز و ارتفاع شعله تنظیم شوند.
  • ممکن است اشکال الکترونیکی باشد و نیاز به تعمیر برد پکیج شود.

 

جمع بندی نهایی

الکترو خدمات به عنوان ارائه دهنده تعمیرات و عیب یابی پکیج و شوفاژ همواره آماده است تا هر زمانی که شما بخواهید بدون اتلاف وقت، نیروهای خود را به محل اعزام کند. اگر شما نیز با مشکل سرد بودن رادیاتور مواجه هستید، می توانید به ما اعتماد کنید.الکتروخدمات ارائه دهنده انواع سرویس پکیج دیواری ،تعمیر پکیج دیواری بوش،ایران رادیاتور،بوتان،گلدیران،تاچی،ماکسی،لامبرت،روکا می باشد برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در رابطه با علت سرد بودن یکی از رادیاتورها

برخی از مشکلاتی که ما در این نوشتار ذکر کردیم، نیازمند تخصص های ویژه هستند و حتماً باید به دست متخصصین کاربلد انجام شوند. نیروهای ما در هر لحظه از شبانه روز آماده خدمت رسانی می باشند.

تعمیرکاران ما ابتدا به بررسی مشکل می پردازند، میزان هزینه را حجم کار و قطعه تعمیر شده مشخص می کند و تعمیرکاران قبل از انجام خدمات هزینه کلی را به سمعتان می رسانند.

3.1/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما