تعمیر-پکیج-با-صاحب-خانه-است-یا-مستاجر-

تعمیر پکیج با صاحب خانه است یا مستاجر؟

تعمیر پکیج با صاحب خانه است یا مستاجر؟ این سوالی است که همیشه باعث جر و بحث بین مالک و مستاجر می شود. چون در این مورد موجر اعتقاد دارد که چون مستاجر از پکیج استفاده می کند هزینه تعمیر پکیج دیواری را باید آن بپردازد. مستاجر نیز معتقد است که چون صاحب خانه چون مالک آن است، هزینه پرداخت پکیج باید بر عهده آن باشد.

مشکل تعمیر پکیج با صاحب خانه است یا مستاجر باعث اختلافات زیادی بین موجر و مستاجره می شد به همین علت قانون برای حل این مشکل قوانینی را وضع کرده و برای موجر و مستاجر حق و حقوقی را تعیین کرده است تا این اختلافات به حداقل برسد.برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

براساس قانون اساسی در مورد تملک آپارتمان در ماده 486 قانون آمده است که”تعمیرات و کلیه مخارجی که در عین مستاجر برای امکان انتفاع از آن لازم است به عهده مالک است مگر آنکه شرط خلاف شده یا عرف بلد برخلاف آن جاری باشد و همچنین است آلات و ادواتی که برای امکان انتفاع از عین مستاجر لازم می باشد.”

همچنین طبق ماده 20 قانون مربوط به مستاجر و مالک سال1356، رسیدگی به این اختلافات و کشمش ها بین مالک و مستاجر را راحتر کرده است. چون طبق این ماده قانون هزینه های مربوط به تعمیرات به دودسته کلی و جزئی تقسیم می شود. کلیه تعمیرات کلی برعهده مالک یا صاحب خانه است و کلیه هزینه های مربوط به تعمیرات جزئی و سطحی برعهده مستاجر است.

 

 تعمیر پکیج توسط صاحب خانه

 تعمیر-پکیج-توسط-صاحب-خانه-

کدام قسمت از تعمیر پکیج توسط صاحب خانه باید انجام شود؟ تعمیرات کلی و جزیئ با توجه به عرف منطقه و مکانی است که ساختمان در آنجا قرار دارد. اما  برخی تعمیرات واحد مسکونی کلی هستند و صاحب خانه باید هزینه رسیدگی به آن ها را قبل از تحویل محل اجاره به مستاجر برعهده بگیرد. در کل هزینه تعمیر پکیج با مالک است؛ اما اگر پکیج سالم به مستاجر تحویل داده شده باشد و نقض ایجاد شده از روی سهل انگاری در سرویس پکیج دیواری و استفاده نادرست از آن باشد پرداخت این هزینه برعهده مستاجر است.

برد پکیج که از اجزای اصلی به حساب می آید، اگر مشکلی در کارکرد برد ایجاد شود تمام قسمت های پکیج را تحت تاثیر قرار می دهد و مانع عملکرد درست آن می شود. قبل از هر چیز باید دقت کرد که مالک واحد اجاره ای را چگونه به مستاجر خود تحویل داده است خرابی برد پکیج به دو دلیل می تواند رخ دهد:

  • دلیل اول ناشی از استهلاک قطعه برد در اثر گذر زمان می تواند باشد
  • دلیل دوم که سر ریز شدن آب پکیج است که بر اثر عدم رسیدگی به موقع و سرویس کاری نامنظم پیش می آید که دراین صورت هزینه تعمیر برد پکیج با مستاجر است.

 

تعمیر پکیج توسط مستاجر

افراد ساکن در یک واحد مسکونی که مستاجر آن واحد به حساب می آیند باید از دلایل خرابی پکیج خود اطلاع داشته باشند، تا بدانند عامل اصلی این خرابی از چیست. با پی بردن به این مورد می شود تعیین کرد که هزینه تعمیر پکیج به عهده مستاجر است یا مالک. تعمیر پکیج توسط مستاجر شامل هزینه تعمیر جزئی و سطحی می باشد. مثلا هزینه های مربوط به سرویس سالانه پکیج و تعمیرات جزئی به عهده مستاجر است.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

بررسی خرابی پکیج و تعمیر هر یک از این عوامل بر عهده چه کسی می باشد؟

بررسی-خرابی-پکیج-و-تعمیر-هر-یک-از-این-عوامل-بر-عهده-چه-کسی-می-باشد-خرابی پکیج می تواند به دلایل زیر باشد. در ادامه هر بخش را به صورت مختصر توضیح می دهیم و هزینه تعمیر که آیا به عهده مستاجر است یا مالک را مشخص می کنیم.

1. سرد و گرم شدن آب

یکی از علت های سرد و گرم شدن آب پکیج می تواند جرم گرفتن لوله ها باشد. با سرویس به موقع می توان این مشکل را برطرف کرد و اگر این مشکل هزینه ای داشته باشد برعهده مستاجر است.

2. انفجاری روشن شدن پکیج

دلیل آن می تواند تنظیم نبودن فاصله الکترود جرقه زن یا مشعل باشد، یا تنظیم نبودن فشار گاز، خرابی دود کش، ضعیف شدن برق شهری، کثیفی سر الکترود جرقه زن و نیز کافی نبودن اکسیژن جهت عمل احتراق باشد. همه این موارد با سرویس کاری به موقع قابل حل است پس مستاجر با سرویس به موقع می تواند از این مشکلات جلوگیری کند و در صورت سهل انگاری باید هزینه تعمیر را مستاجر بپردازد.

برای جلوگیری از خرابی بیشتر و پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات باید این موارد را رعایت کنید.

  • درجه گرمایش را تا آخر باز نکنید.
  • برای کارکرد بهتر پکیج نزدیک ترین پنجره را باز کنید.
  • برای جلوگیری از خسارات ناشی از برق از محافظ استفاده کنید.
  • اگر پکیج بدون فن است از کلاهک دودکش استفاده کنید.
  • در تابستان شیر های رفت و برگشت پکیج و شیر های رادیاتور را نبندید.
  • هردو سال یک بار اسید شویی انجام دهید.
  • نصب فیلتر آب و صافی برگشت در مسیر شوفاژها انجام شود.
  • از سرویس کار بخواهید تا شعله پکیج را تنظیم کند و کیفیت دود کش را کنترل کند.

اگر در هنگام استفاده از پکیج این موارد را رعایت کنید دیگر مشکلات و جر و بحث رخ نمی‌دهد.

برای مشاوره الکترو خدمات لطفا با تلفن: 09125917414 تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر

اگر پکیج شما به تعمیر و سرویس نیاز پیدا کرد، می توانید از مجموعه الکترو خدمات کمک بگیرید؛ زیرا مجموعه الکترو خدمات متخصصان و تعمیرکاران ماهری دارد، که می توانند شما را در این کار یاری کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس فوری با ما